رئیس کل دادگستری استان همدان خبر داد
رئیس کل دادگستری استان همدان با اعلام اینکه در بازه زمانی ۵۰ روزه، ۱۵۰ پرونده با بهره مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین منجر به مصالحه بین طرفین دعوی شد، گفت: در مجموع نتایج این مصالحه‌ها شاهد گذشت یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان از سوی شاکیان نسبت به طرف مقابلشان بودیم.
کد خبر: ۹۲۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 07 December 2020
مصالحه در ۱۵۰ پرونده قضایی در کمتر از ۲ ماه/ شاکیان از ۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان خود گذشتند
 
رئیس کل دادگستری استان همدان با اعلام اینکه در بازه زمانی ۵۰ روزه، ۱۵۰ پرونده با بهره مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین منجر به مصالحه بین طرفین دعوی شد، گفت: در مجموع نتایج این مصالحه‌ها شاهد گذشت یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان از سوی شاکیان نسبت به طرف مقابلشان بودیم.

به گزارش تابناک همدان؛ «محمدرضا عدالتخواه» صبح امروز در جمع قضات حوزه قضایی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در یک سال اخیر اقدامات قابل توجهی در سطح دستگاه قضایی استان انجام شده، گفت: بهره گیری از نیروی‌های جوان و تلاش در انتخاب افرادی که بتوانند در شهرستان‌های محل خدمت خود مستقر و ساکن شوند از جمله اقدامات بوده است.

وی اظهار کرد: رفتن به سمت برنامه‌های کیفی از جمله اجرای طرح قاضی محور و بهره مندی از سامانه ساآب (سامانه ارزشیابی آرای محاکم بدوی) با هدف استحکام و اتقان آرای صادره در محاکم بدوی، روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را کیفی‌تر می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان همدان توجه و نگاه ویژه دستگاه قضا به مسئله حبس زدایی و برخورد با مفاسد داخلی درون دستگاهی را هم از جمله برنامه‌های عملیاتی شده در سال جاری برشمرد و افزود: اجرای طرح‌های مبتکرانه در قالب تشکیل ستاد تالیف قلوب با بهره گیری از کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین این ستاد، آمار کیفی و کمی پرونده‌های منجر به صلح و سازش در استان را ارتقاء بخشیده است.

عدالتخواه تصریح کرد: آموزش‌های لازم در قالب کتابی با محتوای آموزه‌های قرآنی و سیره ۱۴ معصوم علیهم السلام درخصوص نحوه فراهم ساختن شرایطی برای گذشت شاکی در دعوی به قضات و دادیاران ارائه شده است.

وی عنوان کرد: بنابراین در بازه زمانی ۵۰ روزه از ۱۰ مهر تا پایان آبان ماه، ۱۵۰ پرونده با بهره مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین منجر به مصالحه بین طرفین دعوی شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در مجموع نتایج این مصالحه‌ها منجر به گذشت یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان بابت جنبه خصوصی بزه ارتکابی شد که خود شاکیان طرف مقابلشان را بخشودند.

عدالتخواه تصریح کرد: همچنین در مجموع این پرونده‌های منجر به صلح و سازش، شاهد آن بودیم که ۳۳۹ میلیون تومان جزای نقدی بخشیده شد و متهمان نیز یک هزار و ۲۲۶ ماه هم حبس نرفتند.

امروز رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین بازدید‌هایی از حوزه‌های قضایی بهار، صالح آباد و لالجین داشت و به تشریح نحوه عملیاتی شدن طرح معتذرین با محوریت ایجاد مودت و مهربانی و در نهایت صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در جمع حاضران پرداخت.

عدالتخواه همچنین با حجت الاسلام ارزنده امام جمعه بهار نیز دیدار داشت و در این جسله نیز درخصوص عملکرد دستگاه قضایی استان در ۱۱ ماه گذشته مطالبی عنوان کرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار