مدیر‌کل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: بیش از ۳ هزار اشتغالزایی از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی در همدان ایجاد خواهد شد و در سامانه سرمایه‌گذاری خارجی کشور از استان همدان ۱۰ فرصت در حوزه کشاورزی، ۱۰ فرصت در حوزه میراث فرهنگی و ۱۶ فرصت در حوزه صنعت و معدن ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 11 February 2024

مدیر‌کل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: بیش از ۳ هزار اشتغالزایی از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی در همدان ایجاد خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، حسن پیمانی در نشست با اصحاب رسانه، افزود: در سامانه سرمایه‌گذاری خارجی کشور از استان همدان ۱۰ فرصت در حوزه کشاورزی، ۱۰ فرصت در حوزه میراث فرهنگی و ۱۶ فرصت در حوزه صنعت و معدن ثبت شده است.

سال آینده پروانه های کاغذی اعتبار ندارد/ بیش از ۳ هزار اشتغالزایی از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی در همدان ایجاد خواهد شد

وی با اشاره به اینکه کل سرمایه‌گذاری استان ۲۰۰ میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: در دو سال اخیر ۱۲۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت پذیرفته و ۲۰۰ میلیون دلار نیز در دست پیگیری است.

مدیر‌کل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه تمام مجوز‌های کاغذی باید تا پایان امسال وارد سامانه درگاه ملی مجوز شوند و سال آینده پروانه کاغذی اعتبار ندارد، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر ۳.۲ میلیون دلار از محل سرمایه‌گذاری خارجی توسط استان همدان جذب شده است.

پیمانی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی عنوان کرد: با ساز‌و‌کار جدید برای بانک‌ها و شرکت‌های بیمه کارنامه عملکرد صادر می‌شود که بر‌اساس این کارنامه متاسفانه بانک‌های خصوصی عملکرد مطلوبی در استان ندارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۳ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در استان همدان پرداخت شده است، عنوان کرد: بانک ملی، مسکن و صادرات بیشترین پرداختی را در این بخش دارند.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان، با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۱ همت توسط بانک‌ها پرداخت شده، اظهار داشت: استان همدان رتبه سوم کشوری را در پرداخت تسهیلات دارد و در نه ماهه امسال بیش از ۲۹۳۳ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج، ۸۸۳ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است و سه بانک ملی، ملت و صادرات بیشترین تسهیلات پرداختی را داشته اند.

پیمانی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ نیز تاکید کرد: در این بخش سهم استان ۹۲۷ میلیارد تومان بود که ۱۲۲۷ میلیارد تومان جذب صورت گرفته به این معنا که ۱۳۲ درصد جذب انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۵۶ میلیارد تومانی اعتبار نقد و اسناد خزانه به همدان تخصیص داده شده است، گفت: استان همدان به عنوان استان برتر در جذب اعتبارات نهضت احیا شناخته شده به طوریکه باوجود ۷۱ میلیارد تومان اعتبار اولیه ۱۳۹ میلیارد تومان طرح برای آن آماده شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه تولید خودرو‌های برقی از سال آینده با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در همدان انجام خواهد شد، ادامه داد: همدان با اجرای این طرح که گام بزرگی در راستای کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف سوخت نیز محسوب می‌شود و ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در ۱۵ نقطه همدان ایجاد می‌شود.

حسن پیمانی با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته، در مرحله نخست واردات خودرو‌های برقی را خواهیم داشت، خاطر نشان کرد: تجهیزات لازم برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی امروز وارد همدان می‌شود و با همکاری شهرداری در ۱۵ نقطه نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های آزاد اسلامی، صنعتی و فنی و حرفه‌ای و نیز اداره کل فنی و حرفه‌ای منعقد شده تا نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه تولید خودرو‌های برقی اقدام شود وتربیت نیروی متخصص بومی از مهمترین اهداف این طرح تولیدی صنعتی است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان، در پایان تصریح کرد: پروژه تولید و مونتاژ خودرو‌های برقی در مرحله اول ۱۰۰ میلیون دلار و در نهایت ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم دارد.

سال آینده پروانه های کاغذی اعتبار ندارد/ بیش از ۳ هزار اشتغالزایی از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی در همدان ایجاد خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار