رضا البرزی با بیان اینکه قیمت میوه‌هایی مانند موز و انبه وابسته به نرخ دلار است و ما دخالتی در نرخ آن نداریم، گفت: درصدی از قیمت سایر میوه‌ها نیز وابسته به میزان عرضه و تقاضا است. هرچه میزان تقاضا بالاتر باشد بر نرخ آن افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 13 August 2020
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه قیمت میوه‌های تابستانی در بازار ثبات دارد، گفت: افزایش هزینه‌های تولید باغداران سبب گرانی میوه شده است.

به گزارش تسنیم، البرزی اظهار داشت: قیمت‌های خرده فروشی میوه در سطح شهر‌ها به هیچ عنوان به دلیل گران فروشی زیاده خواهی تولیدکنندگان نیست به این دلیل که هزینه‌هایی به قیمت تمام شده میوه در طول مسیر تولید تا مصرف وجود دارد که قیمت میوه حتی در ایام فراوانی را گران می‌کند.

البرزی درباره هزینه‌های تولید افزود: هزینه تولید هرکیلو میوه برای باغداران بین ۵ تا ۷ هزار تومان است، از طرفی هم تا محصولات به دست مصرف کننده برسد هزینه‌های دیگری را متحمل می‌شود که این عوامل قیمت نهایی را برای مصرف‌کننده تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه قیمت سبد‌های میوه و حتی کارتن نسبت به سال گذشته چند برابر شده است، تصریح کرد: پس نباید انتظار داشت با گرانی قیمت کود، دست مزد حقوق کارگر، حمل‌ونقل و هزینه‌های تولید، نرخ میوه مانند سال‌های گذشته باشد، اما در این میان برخی متصور هستند که باغداران عامل گرانی هستند که فرضیه‌ای کاملا اشتباه است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه سود اعضای صنفی ما از فروش میوه بین ۱۵ تا ۳۵ درصد است، افزود: به صورت روزانه در سطح بازار حضور داریم و میزان سود دریافتی واحد‌ها از مشتریان را رصد و کنترل می‌کنیم.

البرزی با بیان اینکه قیمت میوه‌هایی مانند موز و انبه وابسته به نرخ دلار است و ما دخالتی در نرخ آن نداریم، گفت: درصدی از قیمت سایر میوه‌ها نیز وابسته به میزان عرضه و تقاضا است. هرچه میزان تقاضا بالاتر باشد بر نرخ آن افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازار میوه و تره بار خبر داد و اظهار داشت: همه فروشندگان ملزم به استفاده از ماسک و دستکش و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ واحدی در صنف میوه و تره بار بخاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب نشده، تصریح کرد: خوشبختانه مشکل خاصی در زمینه رعایت موارد بهداشتی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار