علیرضا سلطانیان افزود: ساخت ۲۰ فیلم آموزشی در زمینه کروناویروس توسط شرکت رسانه سلامت الوند مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه، ایجاد کلین روم کشت سلولی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به منظور آمادگی برای استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان کووید ۱۹، تصویب طرح فناوری بازیافت ضایعات حاصل از تولید ماسک‌های یکبار مصرف جراحی و استفاده از آن در تولید پارچه‌های نانو به روش الکتروریسی و طراحی و پیاده سازی سامانه سفیر سلامت با قابلیت ویزیت پزشکی و نسخه الکترونیک از راه دور به منظور کاهش تردد غیرضروری و جلوگیری از ازدحام بیماران در مطب و کلینیک‌ها از دیگر اقدامات حوزه فناوری دانشگاه است.
کد خبر: ۸۸۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 11 August 2020
مدیر تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: ۷۰ طرح تحقیقاتی در زمینه کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی همدان مصوب شده و درحال اجرا است.

به گزارش ایسنا، سلطانیان در تشریح اقدامات تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در زمینه بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در دو بخش فناوری و تحقیقات در موضوع کووید ۱۹ اقداماتی انجام داده است.

وی ایجاد و توسعه خط تولید ماسک در مرکز رشد فناوری دانشگاه توسط شرکت آویده رایان الوند و تولید روزانه ۶۰ هزار ماسک جراحی و ۱۰ هزار ماسک N۹۵، ساخت دستگاه الکتروریسی و تولید ماسک نانو با کارآیی حدود ۹۹ درصد فیلتراسیون توسط شرکت نانو اسپایدر پویا، ساخت و تنظیم دستگاه کنترل کیفی ماسک‌های تولیدی و توزیع شده در سطح جامعه و ایجاد خط تولید ژل ضدعفونی کننده با پایه الکلی روزانه ۵۰۰۰ عدد توسط شرکت الوند فارمد پارس از جمله اقدامات حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کوددید ۱۹ دانست.

سلطانیان افزود: ساخت ۲۰ فیلم آموزشی در زمینه کروناویروس توسط شرکت رسانه سلامت الوند مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه، ایجاد کلین روم کشت سلولی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به منظور آمادگی برای استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان کووید ۱۹، تصویب طرح فناوری بازیافت ضایعات حاصل از تولید ماسک‌های یکبار مصرف جراحی و استفاده از آن در تولید پارچه‌های نانو به روش الکتروریسی و طراحی و پیاده سازی سامانه سفیر سلامت با قابلیت ویزیت پزشکی و نسخه الکترونیک از راه دور به منظور کاهش تردد غیرضروری و جلوگیری از ازدحام بیماران در مطب و کلینیک‌ها از دیگر اقدامات حوزه فناوری دانشگاه است.

وی با بیان اینکه با استفاده از دستگاه کنترل کیفی ماسک و اجرای آزمایشات مخصوص درصد جذب ویروس بر روی ماسک مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح‌های فناورانه بیشتر محصول محور بوده و بسیاری از این طرح‌ها اکنون در آستانه تجاری سازی هستند.

سلطانیان با بیان اینکه خط تولید ماسک راه اندازی شده همچنین محلول‌های ضدعفونی کننده با پایه الکی مجوز فروش گرفته و در چند روز آینده به بازار عرضه می‌شود، اعلام کرد: دستگاه الکتروریسی نانو نیز بعد از مشخص شدن نتایج آزمایشگاهی به تولید صنعتی می‌رسد.

وی با بیان اینکه در بخش تحقیقات نیز پژوهش‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انجام شده است، گفت: ۹۰ طرح تحقیقاتی در زمینه کروناویروس پیشنهاد شده بود که اکنون ۷۰ طرح مصوب شده و درحال اجرا است.

مدیر تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در زمینه دارویی هنوز اقدام خاصی انجام نشده است، گفت: پلاسمادرمانی تحت نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود همچنین پروپوزال طرح تحقیقاتی سلول‌های مزانشیمی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا که دچار عوارض تنفسی شدند نیز در حال بررسی است.

سلطانیان با بیان اینکه ۱۴ مقاله از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در زمینه کووید ۱۹ به چاپ رسیده است، مطرح کرد: بعد از به پایان رسیدن تحقیقات در حال بررسی نتایج آن‌ها اعلام عمومی خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار