حسن خانجانی اضافه کرد: همدان رتبه نخست عفو را در کشور به خود اختصاص داده است و تمام تلاش مجموعه قضایی کاهش جمعیت زندانیان است.
کد خبر: ۸۸۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 09 August 2020
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: همزمان با عید سعید غدیرخم ۲ هزار و ۱۳۵ زندانی در کشور مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند که سهم همدان ۲۳۰ زندانی است.

به گزارش ایرنا، خانجانی بیان کرد: این تعداد زندانی همزمان با عید سعید غدیر خم از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی توضیح داد: این افراد از سوی دایره اجرای احکام برای برخورداری از عفو پیشنهاد شده بودند که در کمیسیون عفو استان که رییس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، رییس حفاظت اطلاعات دادگستری و مدیرکل زندان‌ها عضو آن هستند پرونده آن‌ها بررسی شد.

دادستان عمومی و انقلاب همدان بیان کرد: پرونده‌های مورد موافقت اعضای این کمیسیون به تهران ارسال و در کمیسیون مرکزی عفو نیز با آزادی آن‌ها موافقت شد که با پیشنهاد رییس قوه قضاییه به رهبر فرزانه انقلاب، معظم له با آزادی این افراد موافقت کردند.

خانجانی ادامه داد: تعداد پیشنهاد‌های همدان برای عفو و آزادی زندانیان بسیار بالا بوده به گونه که هم اینک برای یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر فرم مربوطه تکمیل شده و منتظر اظهار نظر کمیسیون عفو تهران هستیم.

وی گفت: عفو زندانیان به جز اراذل و اوباش و افراد دارای شاکی خصوصی نظیر قصاص و دیه شامل تمامی جرایم عمومی شده و محدودیتی ندارد به ویژه با سیاست‌های جدید قوه قضائیه جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی نیز از عفو مستثنی نیستند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان افزود: برخی از پرونده‌ها اگر مشمول عفو نشوند پیشنهاد شده تخفیف مجازات بگیرند به طور مثال از ۳۰ سال به ۱۰ سال حبس، محکومیت زندانی کاهش یابد.

خانجانی اضافه کرد: همدان رتبه نخست عفو را در کشور به خود اختصاص داده است و تمام تلاش مجموعه قضایی کاهش جمعیت زندانیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار