وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کردند، توضیح داد: این اطمینان را می‌دهیم تمام بستر‌ها برای آموزش دانش آموزان فراهم شده و اگر دانش آموزان امکانات پیوستن به آموزش مجازی را ندارند در تلاش هستیم مشکلات آن‌ها رفع شود و سالتحصیلی پرنشاطی را خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ 07 August 2020
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۱۴۴ روستا در استان زیر ۲۰ خانوار در آنجا زندگی می‌کنند و فاقد بستر اینترنت هستند و از آنجایی که کلاس هایشان فقط یک یا دو دانش آموز دارد، تدریس برای آن‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد پورداود طی یک نشست مجازی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، با اعلام اینکه استان همدان در بحث برنامه شاد، جزء استان‌های برتر کشور است، بیان کرد: به عنوان نخستین استان آموزش در صداوسیما را نیز برای دانش آموزان آغاز کردیم. ۱۰۰ درصد مدیران، ۸۰ درصد دانش آموزان، ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۸ درصد معلمان ما از برنامه شاد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کردند، توضیح داد: این اطمینان را می‌دهیم تمام بستر‌ها برای آموزش دانش آموزان فراهم شده و اگر دانش آموزان امکانات پیوستن به آموزش مجازی را ندارند در تلاش هستیم مشکلات آن‌ها رفع شود و سالتحصیلی پرنشاطی را خواهیم داشت.

پورداود در رابطه با نقاطی که در آنجا بستر اینترنت فراهم نیست، بیان کرد: ۱۴۴ روستا در استان وجود دارد که زیر ۲۰ خانوار در آنجا زندگی می‌کنند، این روستا‌ها بستر اینترنت را ندارند و از آنجایی که کلاس هایشان فقط یک یا دو دانش آموز دارد، تدریس برای آن‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه سه سناریو برای آغاز سالتحصیلی آینده درنظر داریم، مطرح کرد: در صورتی که وضعیت سفید باشد کلاس‌ها حضوری برگزار خواهد شد، اگر کرونا همچنان باشد کلاس‌ها به صورت مجازی ادامه داده خواهد شد و یک برنامه سومی نیز وجود دارد که احتمال آن قوی‌تر است، در آن برنامه کلاس‌ها از ۱۵ شهریور آغاز و تعطیلات پنج شنبه‌ها نیز لغو می‌شود. در وضعیت قرمز کلاس‌ها مجازی، زرد کلاس‌ها نوبتی و در وضعیت سفید کلاس‌ها مانند مهر ۹۸ حضوری خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در بستر تعاملی که داشته توانسته موفقیت‌هایی کسب کند، توضیح داد: نخستین اولویت ما کرامت معلمان است، می‌خواهیم کرامتشان در صدر قرار گیرد و هیچ کدام رنجشی نداشته باشند بنابراین در تلاش هستیم اقامتگاه‌های ورزشی، رفاهی و تفریحی را برای همکارانمان توسعه دهیم و از زمان آغاز فعالیت در این جایگاه، پروژه ساخت ۱۰ استخر را کلید زدیم که دو استخر به بهره برداری رسیده و مابقی آن‌ها نیز در آستانه افتتاح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: تلاش می‌کنیم اردوگاه‌های دانش آموزی و درمانگاه‌های فرهنگیان را توسعه دهیم و پرداختی همکارانمان را به حد قابل قبولی برسانیم.

وی در رابطه با موفقیت‌های اداره آموزش و پرورش استان طی سال گذشته، بیان کرد: ما توانستیم رتبه نخست در شورای آموزش و پرورش کشور را کسب کنیم و در اجلاس ۲۸ نماز رتبه نخست اقامه نماز در مدارس را میان کل دستگاه‌های به دست آوردیم.

پورداود ادامه داد: رتبه نخست پوشش تحصیلی و آموزش از راه دور، رتبه نخست رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رتبه نخست راهیان نور، رتبه دوم طرح شهید بهنام محمدی و رتبه سوم در پروژه مهر نتیجه فعالیت همکاران ما بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تبیین کرد: توانستیم امتحانات نهایی را نیز بدون مشکل برگزار کنیم و در حوزه سوادآموزی نیز یک درصد از میانگین کشوری که ۹۵ است بالاتر هستیم.

وی افزود: در بخش دانش آموزان نیز ما موفقیت‌های زیادی کسب کردیم، ۱۰ سال بود که در استان همدان رتبه زیر ۱۰ نداشتیم، اما سال گذشته خانم موسوی از مدرسه آمنه توانست رتبه چهار کنکور را کسب کند. او حافظ قرآن نیز است و تربیت تمام ساحتی آموزش و پرورش در وی شکل گرفته است.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران و معلمان، دو عنصر در جامعه هستند که فعال و اثرگذارند و کار آن‌ها دارای قرب و منزلت است، آن‌ها عنصر آگاهی بخشی جامعه هستند و تلاش می‌کنند مشکلات جامعه حل شود تا توسعه و تعالی شکل بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: معلمان و اصحاب رسانه هر دو از قلمی استفاده می‌کنند که خدا به آن قسم خورده و انسان‌های مهمی هستند که زدودن جهل و آگاهی بخشی جامعه را انجام می‌دهند.

وی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها یکی از ابزار‌هایی است که در دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش از آن استفاده می‌شود، توضیح داد: اگر مسئولان از رسانه‌ها استفاده کنند دستاورد عظیمی به دست خواهند آورد. تعاملی که بین دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید وجود داشته باشد می‌تواند حلاوت بزرگی را به دنبال بیاورد. اگر رسانه‌ای انتقاد هم داشته باشد بنده آن را به دیده منت می‌پذیرم چراکه معتقدم تفکر از پنج مرحله جامعیت، تعمق، کنجکاوی، انعطاف پذیری و انتقاد پذیری تشکیل می‌شود و اگر کسی به تفکر اعتقاد داشته باشد، انعطاف پذیر و انتقاد پذیر هم است.

پورداود با اشاره به اینکه خبرنگاران مشکلات زیادی دارند، حق و حقوق آن‌ها ناچیز است، اما نهایت تلاش و ایثارگری را دارند، ادامه داد: از تمامی اصحاب رسانه که با آموزش و پرورش در ارتباط و تعامل هستند تشکر می‌کنم و خود را عضو کوچکی از خانواده بزرگ رسانه می‌دانم و همیشه ارادت خودم را ابلاغ کردم و از خدا می‌خواهم نعمت سلامتی را به شما ارزانی بدارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار