دکتر غلامرضا مسعودی گفت: در نهاوند روزانه ۲۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و بیش از ۵۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و تعدادی هم که حال عمومی آن‌ها مناسب است با دستور پزشک در منزل قرنطینه و بستری می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 02 July 2020
رئیس سازمان نظام پزشکی نهاوند گفت: به دلیل رعایت نکردن مسایل بهداشتی از سوی مردم موج دوم بیماری کرونا در منطقه با شدت چندبرابری نسبت به ابتدای سال، آغاز شده است.

به گزارش تسنیم، دکتر مسعودی اظهار داشت: در هفته اخیر برگزاری مراسم‌های عروسی عزا و جشن تولد بلای جان نهاوندی‌ها شده است به طوری که از ۵۰ تست روزانه کرونا تست ۲۰ نفر مثبت اعلام می‌شود و از این تعدادنیز هر روز بین ۳ تا ۵ نفر در نهاوند به خاطر کرونا فوت می‌کنند.

وی با درخواست از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم افزود: به مردم بگوئید اگر شرایط این جوری پیش برود در هفته آینده حتی فضایی برای بستری شدن بیمار‌های کرونایی در بیمارستان‌ها نداریم، چون ظرفیت بیمارستان علیمرادیان تکمیل شده و بیمارستان شهید قدوسی هم آماده است، ولی تعداد مبتلایان و مراجعات مردم به این دو مکان زیاد شده است.

رئیس نظام پزشکی نهاوند با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان نهاوند نسبت به اواخر اسفند و اردیبهشت ماه روز به روز در حال افزایش است گفت: موج دوم این بیماری در نهاوند به خاطر رعایت نکردن فاصله اجتماعی و برپایی مراسم‌های عروسی، عزا و جشن تولد چندین برابر شده است.

 مسعودی اظهار داشت: در موج اول کرونا در نهاوند، افراد کمتری به کرونا مبتلا می‌شدند، اما امروز و با شروع موج دوم متاسفانه از ۵۰ مراجعه به بیمارستان آزمایش ۲۰ نفر مثبت اعلام می‌شود و چند نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود و مابقی هم سرپایی مرخص می‌شوند.

وی بیان کرد: در نهاوند روزانه ۲۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و بیش از ۵۰ نفر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و تعدادی هم که حال عمومی آن‌ها مناسب است با دستور پزشک در منزل قرنطینه و بستری می‌شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی نهاوند با اشاره به اینکه روزانه در نهاوند ۵ نفر به علت ابتلا به بیماری در هفته اخیر فوت کرده‌اند گفت: ظرفیت بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند پر شده است جا و تخت نیست و بیماران کرونای در اورژانس بستری می‌شوند از طرفی هم دوره ابتلای و مشخص شدن نشانه‌های این بیماری از دو هفته به ۳ روز کاهش پیدا کرده و نوع ویروس نیز خطرناکتر شده است.

دکتر مسعودی با هشدار به مردم نهاوند بیان کرد: شرایط بسیار بحرانی است، حتی بیش از آنچه که روزنامه‌ها، اخبار و خبرنگاران می‌گویند، پس اجازه ندهیم فرزندان ما، در مقابل ما پرپر شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی نهاوند گفت: لازم است مردم در هنگام خروج از منزل حتما از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنند٬ طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و مراسم عروسی و عزا را یا برگزار نکنند و یا با تعداد کمتری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار