هادی سلگی با اشاره به ارسال دستورالعمل ضدعفونی کردن مدارس و نحوه انجام آن به تمام مدارس خاطرنشان کرد: سلامتی دانش‌آموزان اولویتی است که اهمیت آن از همه موارد برای ما بالاتر است.
کد خبر: ۸۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ 27 February 2020
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: ضدعفونی کردن محیط مدارس، کلاس‌ها، دستگیره‌ها و میز و نیمکت و آگاهی فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در راستای مراقبت از انتقال ویروس، نصب تراکت و پوستر با موضوعات پیشگیری در اسرع وقت مورد تاکید است.
مدارس ملایر ضدعفونی می‌شوند

به گزارش فارس، سلگی در جلسه کمیته پیشگیری از کرونا با اشاره به دستورالعمل وزارتخانه آموزش و پرورش اظهار کرد: سلامتی دانش‌آموزان بالاترین اولویت برای ماست.

وی گفت: پروتکل‌های مختلفی در رابطه با پیشگیری از آلودگی با کروناویروس در محیط‌های آموزشی اعم از فضا‌های مختلف مدارس و اداره در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر تصریح کرد: توزیع بروشورها، پوستر‌ها و اطلاعیه‌های مختلف در زمینه رعایت موارد مختلف در راستای پیشگیری از شیوع کروناویروس در فضا‌های مختلف آموزشی و اداری، تشکیل کارگروه درون‌مدرسه‌ای با همکاری شبکه بهداشت و درمان و با حضور کارشناسان متخصص شبکه بهداشت در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به دانش آموزان و اولیا در دستور کار این کمیته قرار دارد.

وی با اشاره به ارسال دستورالعمل ضدعفونی کردن مدارس و نحوه انجام آن به تمام مدارس خاطرنشان کرد: سلامتی دانش‌آموزان اولویتی است که اهمیت آن از همه موارد برای ما بالاتر است.

سلگی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی، آموزش، خودمراقبتی و پیشگیری مهمترین راه‌های مقابله با این ویروس است خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و ارتقای سلامت عمومی و فردی آن‌ها در مدارس و اماکن آموزشی با استفاده از ظرفیت‌های انجمن اولیا و مربیان، رابطان و سفیران سلامت صورت گرفته است.

وی گفت: ضدعفونی کردن محیط مدارس، کلاس‌ها، دستگیره‌ها و میز و نیمکت و آگاهی فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در راستای مراقبت از انتقال ویروس، نصب تراکت و پوستر با موضوعات پیشگیری در اسرع وقت مورد تاکید است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا کارگاه‌هایی با هدف آشنایی با نحوه پیشگیری از بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا و با مشارکت مدیران و رابطان سلامت مدارس ابتدایی و متوسطه اول در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان برگزار شده است.

وی افزود: رعایت نکات بهداشتی در مدارس و در بین دانش‌آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که توضیحات مربوط به آن از قبیل: شستن مرتب دست‌ها، پیشگیری از روبوسی و کنترل عطسه، عدم تماس با حیوانات، عدم مصرف مواد غذایی خام و... در این کارگاه مطرح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار