معاون استاندار همدان اظهار کرد: ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان باید با سودجویانی که در تأمین مایحتاج مردم، چون ماسک و مواد ضدعفونی سوءاستفاده، گرانفروشی و یا احتکار داشته اند، به شدت برخورد کنند.
کد خبر: ۸۲۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ 24 February 2020
فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه جو روانی شیوع ‏کرونا باید با آموزش آرام شود، گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها در این زمینه توسط شبکه بهداشت ‏احصا و اطلاع رسانی می‌شود. ‏

به گزارش ایسنا، قدرت الله ولدی افزود: در حال حاضر اطلاع رسانی مناسب و صحیح توسط اصحاب رسانه و خبرنگاران انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها باید در تمام سطوح شهرستان بیشتر شود، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم برخی افراد از این موضوع سوءاستفاده کنند.

ولدی با بیان اینکه نباید به دانش آموزان و دانشجویان به علت غیبت و عدم حضور در کلاس‌های درس سخت گیری شود، گفت: تهدید جدی از سوی کروناویروس را در استان همدان شاهد نیستیم و باید از بروز شایعات جلوگیری شود.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان باید با سودجویانی که در تأمین مایحتاج مردم، چون ماسک و مواد ضدعفونی سوءاستفاده، گرانفروشی و یا احتکار داشته اند، به شدت برخورد کنند.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم نظم و انضباط شهر به هم بریزد، ادامه داد: در حال حاضر تمامی تجمع ها، گردهمایی و همایش برای حفظ سلامت مردم لغو شده است و پلیس فتا نیز با هر گونه ایجاد تشنج و جو روانی در فضای مجازی برخورد می‌کند.

ولدی با اشاره به اینکه طبق دستور استاندار، ستاد پیشگیری، هماهنگی و مقابله با کروناویروس در ملایر تشکیل شده و تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوبات این ستاد هستند، گفت: هدف از تشکیل این ستاد استفاده از توان و ظرفیت نهاد‌های مسئول برای پیشگیری از بروز و شیوع کروناویروس و هماهنگی بین اقدامات مرتبط دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این بیماری است.

وی با بیان اینکه با ارائه آموزش‌های لازم و رعایت بهداشت فردی و عمومی می‌توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم، افزود: شبکه بهداشت و درمان موظف است موارد پیشگیرانه این بیماری را به صورت مکتوب به نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی اطلاع رسانی کند.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: باید مواد شوینده و ضدعفونی کننده به اندازه کافی در اختیار مردم قرار گیرد و مراکز خدماتی، مدارس، دانشگاه‌ها، نهادها، بانک‌ها و سایر اماکن عمومی موظف به مدیریت کروناویروس و رعایت نکات بهداشتی هستند.

ولدی با اشاره به اینکه تمامی مدارس، مساجد و حوزه‌هایی که برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده بود، باید ضد عفونی شوند، اظهار کرد: نیازمند کمک اداره اوقاف برای تأمین مواد شوینده و ضدعفونی لازم برای مدارس هستیم.

وی تصریح کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری ملایر نیز باید در اسرع وقت نسبت به ضدعفونی و پاکسازی اتوبوس‌های درون و برون شهری به صورت شبانه روزی اقدام کنند.

افزایش بازرسی‌ها از اماکن عمومی

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب ملایر با بیان اینکه رستوران‌ها، مراکز پخت غذا و اقامتگاه‌ها ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند، گفت: نظارت و بازرسی‌ها در این زمینه به طور مستمر و جدی انجام می‌شود همچنین روحانیان مستقر در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا باید نسبت به آموزش و آگاه کردن مردم اقدام کنند.

سعید احمدی فر با بیان اینکه با توجه به حساسیت شرایط، هیچ گونه کوتاهی را نمی‌پذیریم و تخلف‌ها قابل اغماض نیست، تأکید کرد: تمام اداره‌ها و نهاد‌ها باید به طور جدی برای پیشگیری از کروناویروس پای کار باشند.

اقلام بهداشتی در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار گیرد

معاون مرکز بهداشت ملایر نیز با بیان اینکه نیاز به مکانی برای مواقع بحرانی داریم، گفت: در حال حاضر چهار گروه مدیریت بحران آماده هستند و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

عباس جوکار با بیان اینکه با توجه به شیوع سریع کروناویروس نیازمند دپوی محصولات ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک هستیم، اعلام کرد: این اقلام بهداشتی باید در اختیار دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی که مردم در آن‌ها رفت و آمد زیادی دارند، قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار