علی قلی‌زاده تصریح کرد: نتیجه این بازرسی‌ها معدم‌سازی ۵ هزار و ۸۴۲ کیلوگرم انواع مواد خام فاسد و غیر قابل مصرف بوده است.
کد خبر: ۷۸۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ 06 October 2019
مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر از واکسیناسیون بیش از ۲۸۰ هزار دام در برابر بیماری‌های مختلف در نیمه نخست امسال در ملایر خبر داد.

به گزارش فارس، قلی‌زاده با اشاره به اقدامات دامپزشکی ملایر در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: این اقدامات با هدف خدمت‌رسانی به مردم و بهداشت جامعه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان انجام می‌شود.

وی از انجام ۲۸۱ هزار ۸۴۸ مورد واکسیناسیون دام سبک و سنگین شهرستان در برابر بیماری‌های مختلف در سال جاری خبر داد و گفت: واکسیناسیون دام‌ها در مناطق مختلف شهرستان انجام شده است.

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر اضافه کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۴۲۴ راس دام در دامداری‌های صنعتی مورد تست سل و بروسلوز قرار گرفتند.

وی از انجام ۶ هزار و ۴۹۸ مورد بازرسی توسط بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها از مکان‌های مختلف شامل واحد‌های عرضه مواد خام دام و لبنی، کشتارگاه‌ها و... صورت گرفته است.

قلی‌زاده فزود: از این تعداد بازرسی انجام شده تعداد ۹۵ مورد نمونه‌برداری و ۶۸۶ مورد آزمایش نیز بر روی نمونه‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: نتیجه این بازرسی‌ها معدم‌سازی ۵ هزار و ۸۴۲ کیلوگرم انواع مواد خام فاسد و غیر قابل مصرف بوده است.

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر با بیان اینکه تعداد ۲۳ واحد عرضه نیز پلمب شده است تصریح کرد: امسال ۱۱۴ واحد نیز به تعزیرات حکومتی معرفی و تعداد چهار واحد به دادگاه معرفی شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر تالار‌ها و رستوران‌ها هم به صورت مستمر انجام می‌شود از مردم خواست موارد مورد نیاز و یا تخلف را به این اداره اطلاع دهند.

قلی‌زاده با اشاره به روز دامپزشکی و آغاز هفته دامپزشکی از آغاز واکسیناسیون طیور بومی در روستا‌های شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون سراسری با همکاری دهیاران انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار