حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی با بیان اینکه مرز خسروی برای ورود زائران به کربلای معلی باز شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۷ درصد زائران کربلا از استان همدان عبور کنند.
کد خبر: ۷۸۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 21 September 2019
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه امسال ۳۷ درصد از زائران اربعین از استان همدان عبور می‌کنند گفت: موکب‌های استان از ۱۷ تا ۲۳ مهرماه دایر می‌شوند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف در ماه محرم و صفر اظهار کرد: طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل خیمه‌های معرفت، عزاداری سید و سالار شهیدان در بقاع متبرکه، همایش «احلی من‌العسل»، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف در ایام اربعین گفت: سه موکب شهرستان‌های ملایر، همدان و اسدآباد توسط خادمان مجموعه و با همکاری مردم ایجاد می‌شود.

 وی با بیان اینکه مرز خسروی برای ورود زائران به کربلای معلی باز شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۷ درصد زائران کربلا از استان همدان عبور کنند.

حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه هنوز هزینه ایجاد موکب‌ها برآورد نشده است خاطرنشان کرد: موکب‌های استان همدان از ۱۷ تا ۲۳ مهرماه دایر می‌شوند.

وی در ادامه سخنانش از برگزاری طرح «مهر تحصیلی» در راستای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند گفت: امسال ۵ هزار بسته لوازم‌التحریر با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد تومان در راستای اجرای طرح مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه این طرح در شهر‌های همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان اجرا می‌شود گفت: در سایر نقاط نیز از محل‌های دیگر برای حمایت از دانش‌آموزان کمک‌هایی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این کمک‌ها با همکاری آموزش و پرورش و نهاد‌های حمایتی انجام می‌شود افزود: دانش‌آموزان نیازمند از طریق آموزش و پرورش به اداره اوقاف معرفی می‌شوند و بسته‌های مهر تحصیلی بین آن‌ها توزیع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار