حسین فضلی با بیان اینکه جشنواره سیر از ۳۰ مرداد تا یکم شهریور در روستای سولان شهرستان همدان برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره هر ساله به همت جهادکشاورزی شهرستان همدان و اهالی روستای سولان در این روستا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 05 August 2019
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از برگزاری سومین جشنواره سیر در همدان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۲۰ هزار تن سیر مرغوب توسط کشاورزان روانه بازار‌های داخلی و خارجی شود. 

 
به گزارش ایسنا،  وی تصریح کرد: در سال زراعی‌جاری حدود ۱۲۰۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان همدان به کشت سیر اختصاص یافته است و عملیات برداشت آن از اواخر تیرماه آغاز شده و تا اواسط مرداد ادامه خواهد یافت.

 
فضلی ادامه داد: این محصول بهترین عملکرد را در خاک‌های سبک و رسی و شنی خواهد داشت که خوشبختانه شرایط اقلیمی و بافت خاک حومه همدان این شرایط را دارد و با توجه به بحران آب و نیاز آبی کم این محصول به کشاورزان توصیه کرد برابر الگوی کشت ارائه شده توسط کارشناسان مراکز جهادکشاورزی کشت سیر را در تناوب با سایر محصولات آبی لحاظ کند.

 
وی بیان کرد: مرغوبیت بالا طعم و مزه منحصربفرد سیر همدان باعث شد مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور داشته باشد و با احداث واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری این محصول می‌توان زمینه اشتغال بخش قابل توجهی از بیکاران را فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار