معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: سالانه افزایش جرم در استان همدان گزارش می‌شود که برای کاهش این آسیب‌های اجتماعی باید بنیادهای مردمی ایجاد شود.
کد خبر: ۷۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 14 August 2015
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: سالانه افزایش جرم در استان همدان گزارش می‌شود که برای کاهش این آسیب‌های اجتماعی باید بنیادهای مردمی ایجاد شود.

به گزارش تسنیم؛ سعید گلستانی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان اظهار داشت: در حوزه اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن باید مباحث به صورت اولویت‌بندی در دستور کار قرار گیرد و با تخصیص بودجه‌های مورد نیاز با ارائه راهکار باید نسبت به کاهش و رفع آنها اقدام کرد.

وی عدم افزود: در طول سال باید زمینه تأمین اعتبار پرداخت وام ازدواج برای ۲۰ هزار نفر در استان همدان تأمین شود چرا که بسیاری از این جوانان متقاضی ۵ میلیون وام به خاطر عدم پرداخت به موقع نمی‌توانند زندگی مشترک خود را شروع کنند و از هم جدا می‌شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان تصریح کرد: سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی با زنان مطلقه درگیر هستند و اکثر این زنان شغل، درآمد و پایگاه اجتماعی ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: در این راستا انجام کار فرهنگی و زیربنایی بسیار مهم است و باید بودجه‌های استانی به این سمت سوق داده شود چرا که نجات افراد از فساد مهمتر از ساختن یک ساختمان است.

گلستانی عنوان کرد: تعداد محدودی از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و این نهادها با کمک‌های مردمی به مددجویان خود خدمات ارائه می‌دهند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه های کارهای فرهنگی باید در محیط‌های مختلف گسترش یابد، افزود: متأسفانه اعتیاد در محیط‌های کارگری افزایش یافته و بسیاری از معتادان کارگر از طبقه حاشیه شهر هستند که باید بازپروری و آموزش مسائل فرهنگی و اجتماعی در حاشیه شهرها در اولویت قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: در استان همدان سالانه بین ۴ تا ۵ درصد افزایش جرم گزارش می‌شود در این راستا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بنیادهای مردمی ایجاد شود و از ظرفیت مردمی بهره گرفته شود.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مغفول مانده و فراموش شده است در این راستا لازم است سالانه ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه‌های فرهنگی استان برای برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن با محوریت مساجد اختصاص داده شود.

گلستانی با بیان اینکه برای افزایش آگاهی‌های عمومی مردم باید بودجه مجزایی اختصاص داده شود، افزود: بودجه‌های فرهنگی باید اولویت‌بندی شود و در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مسائل فرهنگی و آموزش عمومی مورد توجه قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار