مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در اولویت قرار گیرد و سرمایه‌گذاران این حوزه از تسهیلات ویژه حمایتی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۷۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 14 August 2015
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در اولویت قرار گیرد و سرمایه‌گذاران این حوزه از تسهیلات ویژه حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش تسنیم؛ مهرداد نادری‌فر در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان با اشاره به سفر ریاست جمهوری اظهار داشت: ۳۰ طرح پیشنهادی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان همدان در حوزه فرهنگی و اجتماعی به تیم ریاست جمهوری ارائه می‌شود و طبق اولویت‌بندی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: تخصیص اعتبارات و تأمین و حمایت اجتماعی دولت در حوزه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، معرفی مفاخر و مشاهیر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حقوق شهروندی مورد توجه است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری پروژه‌های ملی مورد توجه است در این راستا افزایش تخصیص ۲۰ درصدی اعتبار به پروژه‌هایی که در امسال یا تا پایان سال ۹۵ قابلیت به بهره‌برداری رسیدن را دارند، در اولویت قرار می‌گیرند.

وی گفت: پروژه‌هایی که با دریافت ۲۰ درصد اعتبار اضافی تکمیل ‌می‌شوند و یا فازی از آن به بهره‌برداری می‌رسد در تخصیص بودجه در سقر ریاست جمهوری سهم دارند و پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی نشده و تاکنون عملیاتی نشده‌اند در صورتی که جزء نیازهای امروز جامعه به شمار بیایند در تیم ضرورت سنجی ریاست جمهوری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نادری‎فر افزود: حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازمند جذب سرمایه‌گذار است تا شاهد کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی باشیم در این راستا متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها می‌توانند برای اجرای طرح خود از تسهیلات ویژه بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز اظهار داشت: محیط‌های کارگری از اقلام فرهنگی محروم هستند بنابراین لازم است نمایشگاه و فروشگاهی از نشریات و کتاب‌های مختلف در شهرک‌های صنعتی بر پا شود.

مسعود اقلامی افزود: از دولت تقاضا داریم که به ۱۰ واحد تولیدی بزرگ و نمونه استان همدان به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان یارانه پرداخت شود تا ۱۰ مرکز فرهنگی را برای ارتقای سطح آگاهی کارگران خود ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: ایجاد درمانگاه و مرکز ترک اعتیاد در شهرک‌های صنعتی همدان از دیگر ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین اعتباری برای برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد و آشنایی با معضلات ناشی از موادمخدر برای کارگران و خانواده آنها اختصاص یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: بسیاری از بهبودیافتگان از اعتیاد با مشکل اشتغال به سبب سوء سابقه مواجه هستند که لازم است مشوق‌هایی مانند اختصاص یارانه و معافیت مالیاتی برای کارفرمایان در راستای بکارگیری بهبودیافتگان در واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار