حسین افشاری با بیان اینکه در هنگام وقوع سیلاب دو نقطه ضعف مشخص شد که باید بر روی آن‌ها متمرکز شویم، عنوان کرد: بستر رودخانه‌ها و مسیل در ۵۰ سال گذشته رها شده بود.
کد خبر: ۷۳۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 17 April 2019
فرماندار همدان گفت: کمبود تجهیزات مقابله با بحران از ضعف‌های همدان است.

به گزارش تسنیم، افشاری در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم همدان هنگام مدیریت سیلاب‌ها بستن سطح رودخانه‌ها و تبدیل آن‌ها به کانال است، اظهار داشت: با این اقدام حجم آبی که از رودخانه‌ها می‌گذرد بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه اگر روی رودخانه‌ها باز بود خسارات وارده کمتر می‌شد، افزود: باید بر روی ایجاد سیر برگردان رودخانه دیوین کار شود.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه در انتهای قاسم آباد با توجه به مصالح استفاده شده در احداث منازل اگر سپاه و دیگر دستگاه‌های امدادرسان ورود نمی‌کردند امکان تخریب ۱۰۰ منزل مسکونی وجود داشت، گفت: در مهار سیلاب و ایجاد خاکریز در قاسم آباد سپاه اقدام کرد.

افشاری با اشاره به اینکه کسانی که جلوی دوربین‌ها قرار گرفتند کمترین نقش را در کنترل سیلاب داشتند، بیان کرد: آن‌هایی که بیشترین نقش را در خدمت رسانی به مردم و کنترل سیلاب داشتند گمنام بودند.

وی با بیان اینکه در هنگام وقوع سیلاب دو نقطه ضعف مشخص شد که باید بر روی آن‌ها متمرکز شویم، عنوان کرد: بستر رودخانه‌ها و مسیل در ۵۰ سال گذشته رها شده بود.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه کمبود تجهیزات از دیگر نقاط ضعف است، ابراز کرد: در این مقطع دیدیم که گاهی اوقات یک ماشین آلات می‌توانست مانع از وارد شدن ده‌ها میلیارد تومان خسارت شود.

افشاری گفت: اولویت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، تأمین تجهیزات اولیه مقابله با بحران‌ها و تعمیر و تجهیز و نوسازی امکانات و تجهیزات قبلی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار