هادی سلگی خاطرنشان کرد: خروش سیل مهربانی دانش آموزان و فرهنگیان ملایر برای لرستان همچنان ادامه دارد و اقلام جمع آوری شده برای سیل زده گان از جمله آب معدنی، مواد غذایی بسته بندی شده و کنسروی، مواد بهداشتی و پوشاکی است.
کد خبر: ۷۳۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 14 April 2019
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از برگزاری جشن تکلیف برای هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر ملایر خبر داد و گفت: جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس ملایر امسال به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سلگی افزود: ۳۵ مدرسه شهری با جمعیت هزار و ۲۰۰ دانش آموز پایه سوم ابتدایی جشن تکلیف را در ۲۷ فروردین ماه همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) به صورت متمرکز برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و اقامه نماز، یادآور شد: هدف از برگزاری متمرکز این جشن بالا بردن روحیه تعاون و همکاری، صرفه جویی در هزینه ها، یکسان برگزار شدن جشن و اقامه نماز جماعت توسط دانش آموزان و مربیان است.

سلگی با بیان اینکه جشن مدارس روستایی نیز به صورت مدرسه‌ای همزمان با مدارس شهری برای دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش شده این مراسم شامل بخش‌های متنوع هنری، مذهبی و فرهنگی باشد تا خاطره‌ای خوش در ذهن دانش آموزان باقی بماند.

وی در ادامه اظهارکرد: به تکلیف رسیدن، یک عید است چرا که از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به حدی رسیده اند که خداوند به آنان دستور می‌دهد و آن‌ها نیز خوشحال هستند که خواسته‌ها و دستور‌های او را اطاعت کنند و بنده شایسته او به حساب آیند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه دختران از نظر سن زودتر از پسران به تکلیف می‌رسند و این یک امتیاز محسوب می‌شود که نشان از آمادگی بیشترشان آنان دارد، یادآورشد: بلوغ یعنی رسیدن به حدی از شرایط جسمی که بتوان تکلیف‌های الهی را انجام داد و این نشانه‌هایی دارد که از آن جمله می‌توان به تمام شدن ۹ سال و وارد شدن به ۱۰ سالگی که شرط سنی در دختران است، اشاره کرد. 

سلگی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: خروش سیل مهربانی دانش آموزان و فرهنگیان ملایر برای لرستان همچنان ادامه دارد و اقلام جمع آوری شده برای سیل زده گان از جمله آب معدنی، مواد غذایی بسته بندی شده و کنسروی، مواد بهداشتی و پوشاکی است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با تشکر از همه دانش آموزان و فرهنگیان در این مشارکت بزرگ، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌های فرهنگیان و دانش آموزان ملایر جمع آوری و ارسال شده که ۸۵ میلیون تومان آن غیرنقدی و مابقی به صورت نقدی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار