علی بقایی با بیان اینکه سپاه همواره بر مدار قانون و وظایف خود پیش رفته است تاکید کرد: به لطف خدا این مجموعه جهادی کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشته است.
کد خبر: ۷۳۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 10 April 2019
فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی «نسل ظهور» ویژه بانوان در همدان گفت: قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی اوج خباثت آمریکا و ضعف استکبار را نشان داد.

به گزارش فارس، بقایی در جمع خبرنگاران ضمن محکومیت اقدام خبیث آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: این اقدام اوج خباثت آمریکا و ضعف و زبونی استکبار را نشان داد.

وی با بیان اینکه اقدام اخیر ترامپ باعث انسجام و وحدت تمام گروه‌های سیاسی در کشور شد گفت: ما هیچ گونه نگرانی در ارتباط با اقدامات آمریکا نداریم، زیرا آمریکا هیچ‌گاه نتوانسته و نخواهد توانست جبهه مقاومت را ضعیف کند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه عمق‌بخشی انقلاب در خارج از مرز‌ها هر روز در حال افزایش است ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «از مردم، با مردم و برای مردم» است.

وی ادامه داد: سپاه تنها مجموعه‌ای است که پسوند «انقلاب اسلامی» دارد و براساس قانون در تمام حوزه‌ها به این نهاد ماموریت واگذار شده که دفاع از انقلاب و خدمت به مردم جزو اصلی‌ترین وظایف آن است.

بقایی با اشاره به اینکه حفظ دستاورد‌های انقلاب از وظایف اصلی سپاه است تاکید کرد: توجه به مباحث بصیرتی و معرفتی از دیگر اهداف این مجموعه به شمار می‌رود که به لطف خدا به خوبی در حال انجام است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حلبچه، شلمچه، گلستان، لرستان و همدان و هر کجای کشور هیچ فرقی ندارد و هرجا نیاز باشد برای خدمت به مردم وارد می‌شود.

فعالیت ۲۰ هزار نفرساعت طی پنج روز برای مهار سیلاب

وی در ادامه با اشاره به اقدامات جهادی بسیج در امدادرسانی در سیل اخیر چه در حوزه درون‌استانی و چه برون‌استانی گفت: در داخل استان از روز دهم فروردین‌ماه ماموریت کمک‌رسانی به مردم را انجام دادیم به طوری که تمام نیرو‌های سپاه پای کار بودند تا حداقل تلفات و آسیب‌ها را داشته باشیم.

بقایی از فعالیت ۲۰ هزار نفرساعت طی پنج روز برای مهار سیلاب خبر داد و گفت: در جریان مدیریت بحران هماهنگی لحظه‌ای با مسوولان دولتی و نیرو‌های خدمات‌رسان برای انجام بهتر خدمات انجام می‌شد.

وی با اشاره به وجود ۲۳ نقطه بحران‌خیز در همدان از مهار سیلاب در آن‌ها خبر داد و افزود: با این اقدام از تلفات نیروی انسانی جلوگیری شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه همدان جزو ۱۰ شهر پربارش جهان و سه استان پربارش کشور بود گفت: اگر مهار سیلاب در مناطق مختلف همدان به ویژه قاسم‌آباد، سولان و پشت بازار مبل مریانج انجام نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؟

وی بخش دیگری از سخنانش با تبریک اعیاد شعبانیه از برگزاری همایش پیاده‌روی ۱۰ هزار نفری «نسل ظهور» ویژه خواهران در روز اول اردیبهشت خبر داد و افزود: پیاده‌روی از ساعت ۹ صبح از بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) تا میدان قائم (عج) برگزار می‌شود.

بقایی با بیان اینکه افتتاحیه مراسم در بقعه متبرکه شاهزاده حسین (ع) با نثار شاخه گل به مزار این امامزاده عظیم‌الشان برگزار می‌شود بیان کرد: اختتامیه مراسم نیز در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی از ثبت نام برای این برنامه از روز ۲۵ تا ۳۱ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: ثبت نام در میدان امام (ره) صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ انجام می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به انجام ثبت نام در پایگاه‌های مساجد محل در شهر و روستا‌های شهرستان، جوایز مراسم را شامل ۳۱۳ قلم از کارت هدیه ۵ میلیون و ۳ میلیون تومانی تا ۱۰ کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس دانست و ادامه داد: بن خرید کالا، وسایل ورزشی و لوازم خانگی نیز بخش دیگری از این هدایای پیش‌بینی شده است.

برگزاری ۳ پیاده‌روی تا پایان سال

بقایی از ختم ۵۰۰ صلوات به نیت ظهور امام زمان (عج) و نیابت از شهدای سپاه از طرف هر فرد در این مراسم خبر داد و گفت: نمایشگاهی از فعالیت‌های بسیج سازندگی، کمیته امداد و بهزیستی در مسیر پیاده‌روی دایر خواهد شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان در مسیر افزود: هماهنگی لازم برای پخش زنده مراسم، برگزاری برنامه توسط گروه‌های سرود و موسیقی و سخنرانی نماینده، ولی فقیه در استان انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان از مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی، شهرداری، فرمانداری، صداوسیما، اداره فرهنگ و ارشاد، شورای شهر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس، مخابرات، بنیاد شهیدمدنی، تبلیغات اسلامی، ناجا، فروشگاه آبشار شهر همدان، اداره اوقاف و بنیاد مهدویت در این برنامه خبر داد.

وی گفت: در مسیر پیاده‌روی چادر‌های کمیته امداد و هلال احمر برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان دایر خواهد بود.

بقایی تأکید کرد: برگزاری دو برنامه پیاده‌روی ویژه برادران و یک پیاده‌روی خانوادگی نیز تا پایان سال در برنامه قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار