مجید حمیدی بیان کرد: با توجه به اینکه فقط سه چهارم بیماران مرگ مغزی اهدای عضو می‌کنند در سال گذشته ۲۶ همدانی اهدای عضو کردند، اگر چه این آمار باید افزایش یابد، اما اهدای عضو این ۲۶ بیمار مرگ مغزی برای فرهنگ و تمدن بی نظیر مردم همدان افتخاری بزرگ است.
کد خبر: ۷۳۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 10 April 2019
رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار نفر در سایت وزارتخانه منتظر دریافت عضو هستند، از اهدای عضو ۲۶ همدانی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از این تعداد بیماران مرگ مغزی که اهدای عضو کردند خانواده ۱۳ تن از آن‌ها با پیگیری عوامل سازمان اهدای عضو رضایت داده و باقی مانده آن‌ها نیز در استان‌های دیگر اهدای عضو کردند.

حمیدی با اشاره به اینکه هیچ یک از خانواده اهداکنندگان پولی در مقابل اهدای عضو بیمارشان دریافت نکرده‌اند عنوان کرد: مجموع اهدای عضو این ۲۶ نفر ۱۰۰ عضو است که از این تعداد ۵۲ اهدایی آن کلیه بوده است اگر چه این تعداد در مقابل تقاضای بالای دریافت کلیه ناچیز است.

وی با بیان اینکه هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به عضو، جان خود را از دست می‌دهد، تصریح کرد: در سال ۹۶، ۹۲۰ نفر موفق به پیوند عضو شدند این در حالیست که تعداد بیماران مرگ مغزی ۴۰۰۰ نفر بود و این موضوع نشان‌دهنده این است که کمتر از یک چهارم افراد مرگ مغزی اهدای عضو می‌کنند. 

حمیدی با بیان نقش رسانه در ترویج فرهنگ اهدای عضو اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو، رسانه و مطبوعات نقش عمده و بسیار مهمی دارند که می‌توانند با قلم‌زدن ماهرانه، این فرهنگ را در میان عموم افراد ترویج دهند چرا که نجات جان زندگی هم‌نوع خود بهتر از تلف شدن است. 

مسئول تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان گفت: در ایام نوروز حدود ۵۰۰ نفر فوتی در حوادث تصادفات داشته‌ایم که بیش از نیمی از آن‌ها دچار مرگ مغزی شده و افرادی ایده آل برای اهدای عضوهستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار