بخش خصوصی باید در زمینه گردشگری همدان وارد کار شود و دولت باید مشکلات پیش پای سرمایه‌ گذاری را در بخش گردشگری حل کند چرا که نیاز به تحول دربخش گردشگری همدان نیاز اساسی بوده که بخشی از آن شروع شده است.
کد خبر: ۷۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 03 August 2015
بخش خصوصی باید در زمینه گردشگری همدان وارد کار شود و دولت باید مشکلات پیش پای سرمایه‌ گذاری را در بخش گردشگری حل کند چرا که نیاز به تحول دربخش گردشگری همدان نیاز اساسی بوده که بخشی از آن شروع شده است.

به گزارش تابناک همدان : معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید بحث حفظ محیط‌ زیست را در زمینه گردشگری مدنظر داشته و توام با هم حرکت کنیم، افزود: در مباحث گردشگری و توسعه توجه به محیط زیست اهمیت بسزایی دارد و قرار نیست محیط زیست فدای توسعه گردشگری بشود بلکه هر دو توام باهم پیش خواهند رفت.

محمودرضاعراقی با اعلام اینکه از سرمایه ‌گذاری در بخش گردشگری به ‌طور کامل حمایت می ‌کنیم ، اظهار داشت: هر سرمایه ‌گذاری و فعالیت پایدار در بخش گردشگری باید توجیه اقتصادی داشته و برگشت سرمایه آنها قطعی باشد.

وی با اعلام اینکه از حمایت ‌های بی مورد‌ در حوزه گردشگری جلوگیری می شود، گفت: استان همدان به دنبال این است تا از طرح های دارای توجیه اقتصادی حمایت بیشتری داشته باشد و بخش خصوصی در حوزه گردشگری باید وارد عرصه شود و در این راه حمایت‌ های لازم انجام می ‌شود

‌معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه باید برای بر انگیختن انگیزه سرمایه گذاران از اعتبارات دولتی استفاده شود، تصریح کرد: اعتبارات دولتی نمی‌ تواند در زمینه سرمایه‌ گذاری گردشگری وارد شود چراکه اعتبار لازم در این زمینه را ندارد.

عراقی در ادامه با بیان اینکه از شرکت سیاحتی علیصدر تا جایی که امکان داشت حمایت کرده ایم تصریح کرد : در زمینه گردشگری برنامه ثابت و اصولی داریم که به عنوان سیاست باید آنها را رعایت کرد اما باید به این نکته توجه داشت که گردشگری همدان در سال‌ های گذشته به جایگاه واقعی خود نرسیده و تاکنون نیز این وضعیت ادامه دارد


نیاز اساسی استان همدان ایجاد تحول گردشگری است

معاون امور عمرانی استانداری همدان به مناسبت فرارسیدن هفته خبر نگار در جمع خبرنگاران گفت: ما بیشتر به دنبال انجام کار و جلب اعتماد مردم هستیم و معتقدیم باید از شعار بی‌عمل دوری کرد و دولت تدبیر و امید به دنبال شعار نبوده و با عمل به تعهدات به دنبال خواسته های مردم است که البته شاهد تحقق وعدههای دولت یکی پس از دیگری هستیم

.

ریز بینی و باریک بینی از خصوصیات خبرنگاران است

محمود رضا عراقی در ادامه با تبریک فرارسیدن روز خبرنگارتصریح کرد:خبرنگاری کار بسیار حساسی است که ریزبینی و باریک ‌بینی از خصوصیات خبرنگاران است ونظارت مستمر مطبوعات بر برنامه‌های سازمانها و دولت می‌تواند در راستای حرکت براساس برنامهها تاثیرگذار بوده و از انحراف آنها جلوگیری کند اما این امر میطلبد تا خبرنگاران در حوزه خود حرفه ای تر عمل کنند و آگاهی خود را نسبت به این حوزه افزایش دهند.

وی با اشاره به وضعیت گردشگری در استان تصریح کرد: تغییر دیدگاه‌ها و ایده‌ها نسبت به گردشگری همدان در ذهن مردم باید عملی شود وباید قبول کنیم گردشگری صنعت پردرآمدی است که می‌تواند سبب بهبود زندگی مردم شده و اقتصاد استان همدان را شکوفا کند

.

تبدیل غار علیصدر به قطب گردشگری

وی با بیان اینکه فراهم کردن بستر سرمایهگذاری در استان همدان نیازمند زمان و ایجاد ادبیات مشترک است، افزود: سعی شده منطقه علیصدر با توجه به در اختیار داشتن زمینهای اطراف غار به قطب گردشگری تبدیل شود و شرکت سیاحتی علیصدر همدان نزدیک به 200 هکتار زمین در اطراف غار علیصدر در اختیار دارد و برای اینکه زمان را از دست ندهیم تصمیم بر این شده تا زمینها به صورت پازلبندی در اختیار سرمایهگذاران قرار گیرد که البته باید براساس طرح جامع گردشگری غار علیصدر طرحها اجرایی شود.

معاون عمرانی استاندار همدان خاطرنشان ساخت: با چندین شرکت بزرگ مذاکره شده تا برای توسعه گردشگری این منطقه براساس طرح جامع گردشگری پروژه ارائه دهند ولی به سبب اینکه هنوز در زمینه عرضه و تقاضای گردشگر این منطقه وضعیت مطلوبی از نظر سرمایه‏‌گذاران ندارد منتظر اتمام بررسی آنها هستیم.

عراقی با اشاره به اینکه وحدت نظارت بر اجرای طرح ‌های گردشگری غار علیصدر وجود دارد، گفت: تمامی طرح‎‌های گردشگری برای اجرا در غار علیصدر با نظارت دفتر فنی استانداری و شرکت سیاحتی علیصدر صورت می‏‌گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر با یکی از سرمایه‏‌گذاران بخش خصوصی در زمینه گردشگری در حال انجام است که امیدواریم تا دو ماه آینده به نتیجه رسیده و 8 هکتار از اراضی در اختیار غار علیصدر به آن سرمایهگذار واگذار میشود

.

جاده علیصدر برای سهولت در تردد گردشگران چهاربانده خواهد شد

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: جاده علیصدر باید برای راحتی تردد گردشگران چهاربانده شود و باید با انجام تدابیر لازم گردشگران را از غار به همدان هدایت کرد.

عراقی با اعلام اینکه آغاز پروژه‌های متعدد سبب کاهش اعتبارات عمرانی استان همدان میشود، عنوان کرد: وقتی پروژه‌های زیادی آغاز شده باید سال‌های زیادی برای اتمام آن‌ها منتظر باشیم که البته ‌تحریمها نیز بر این امر تاثیرگذار بود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه چند سالی‌ست ‌در استان همدان پروژه عمرانی جدید آغاز نشده است، بیان کرد: ‌اعتبارات برای اجرای پروژههای عمرانی در حال حاضر کافی نبوده و باید به دنبال اولویت‏ بندی پروژههای عمرانی همدان باشیم.

وی با اعلام اینکه استانداری همدان از بخشهای مختلف در استان همدان حمایت میکند، تصریح کرد: واقعیت این است اداره‌ کل میراث فرهنگی همدان در اوایل سال ظرفیت کار را نداشته و آماده شرایط جدید گردشگری استان همدان نبود.

عراقی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی همدان سازمان افسرده‌ای بوده و کارمندان آن متخصص نبودند، اظهار داشت: در حال حاضر آموزش نیروها آغاز شده و پس از فشارهای زیاد این سازمان ضعیف به سمت و سوی بهبود حرکت می‏‌کند.

معاون امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه نباید هیجانی عمل شود، گفت: در حمایت از بخش خصوصی و توجه به حوزه گردشگری البته از هر رانت و سوء‌استفاده‌ای جلوگیری می‌شود.
عراقی با اشاره به اینکه راه اندازی و ایجاد بسیاری از زیر ساختها موجب توسعه گردشگری می شود، افزود: ایجاد آزادراه، راه آهن و فرودگاه تاثیر به سزایی در بخش گردشگری دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار