اولین تفاهم‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری در اراضی شرکت سیاحتی علی‌صدر مابین سرمایه‌گذار بومی اهل منطقه‌ی کبودرآهنگ ویاری مدیرعامل شرکت علی‌صدر در تیرماه سال ۹۳ امضا شد که مسلماً قبل از این امضا جلسات متعدد و گفتگوهای فی‌مابین ۲ طرف شکل‌گرفته و آنچه پیداست ورود این سرمایه‌گذار به منطقه قبل از این زمان‌ها بوده اما سؤالی که به ذهن می‌رسد چرا برای تشویق سرمایه‌گذاران روند اداری کوتاه‌تر نمی‌شود؟
کد خبر: ۲۸۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 23 August 2016
محمدناصر نیکبخت در نشست خبری به مناسبت هفته‌ی دولت گفت: قرارداد ۱۵۰۰ میلیارد ریالی در ۵ هکتار از اراضی منطقه‌ی علی‌صدر در هفته دولت با سرمایه‌گذاری که یک سال توان وی بررسی‌شده رونمایی می‌شود.

به گزارش تابناک همدان؛ همزمان با اولین روز از هفته‌ی دولت استاندار همدان اقدام به برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه‌ی استان نمود که اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم رسانه‌ای ها حضور فعالی داشته و به دعوت روابط عمومی استانداری لب بیک گفته بودند.

سخن اینجاست چرا با وجود لمس دغدغه‌های حاضر در جامعه که همه به آن اذعان داشته و در تلاش هستند گام‌های موثری در جهت بهبود و توسعه‌ی استان بردارند اقدامات بهتری برای جلوگیری از اتلاف وقت‌ها صورت نمی‌گیرد؟

اگر نگاهی به پروژه‌های در حال شکل‌گیری استان داشته باشیم هرکدام از آنها می‌تواند چرخشی از اقتصاد را چه در بخش خرد و چه در بخش کلان در استان ایجاد کرده و باعث شدت آهنگ توسعه‌ی استان شود و آنگاه که این آهنگ کند شود موج ناامیدی‌ها در بین سطوح مختلف از مردم گرفته تا مسئولین و سرمایه‌گذاران شود.

رهبر معظم انقلاب در سال‌های متمادی واژه‌ی اقتصاد را در نام‌گذاری سال‌ها به‌کار بردند تا همگان بدانند این واژه چقدر در استقلال کشور اهمیت داشته و با اقدام عمل بتوانند گام‌های سربلندی کشور را سریع‌تر بردارند حال آیا با نگاه شعاری به این بیانات در حق خود جفا نکرده‌ایم؟

تولیدکننده در تماس با تابناک همدان اعلام کرد بعد از گذشت یک سال از انعقاد قرارداد با یکی از ارگان‌های دولتی به‌منظور حمایت از ایجاد اشتغال بیشتر و طی فرایندهای طولانی به مرحله‌ی پرداخت تسهیلات که رسیدیم اعلام کردند کد پرداخت وام در سیستم تعریف‌نشده و باید این کار در مرکز صورت گیرد.

بسیاری از مشکلات و مسائل در بخش‌های استان ربطی به تحریم و یا نبود بودجه‌های کشوری ندارد و تنها نیازمند مدیریت صحیح و دلسوزی از سوی متولیان اجرای پیگیری در سطح مدیران، تصمیم گیران و کارشناسان دستگاه‌های مختلف است.

چنانچه شاهدیم کلنگ‌های بسیاری در بخش خصوصی در ابعاد مختلف به زمین می‌خورد که حتی نیازمند بودجه از سوی دولت نیست و خود به‌تنهایی می‌تواند امورش را بدون اتکای مالی به دولت انجام دهد و اصل بخش واگذاری اقتصاد به مردم شکل بگیرد اما با کوتاهی هاو بروکراسی‌های اداری تنها در حد یک کلنگ زنی باقی می‌ماند.

آیا نباید مدیران وارد صحنه شده و علت عقب افتادن امور را جویا شده و حتی اگر کوتاهی از بخش خصوصی باشد آن را گوشزد نمایند؟ اگر دچار روزمرگی شویم آیا تلاشی برای تعالی خود و استان خواهیم کرد؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
واقعا مدیر ارشد استان قصد ندارد از دادن این همه وعده دست بردارد. آقای وعده، کدامیک از حرفهای قبلی شما محقق شده که بازهم با سوء استفاده از صداقت و صبوری مردم استان اینگونه مردم را ....
ثبت جهانی هگمتانه و نوشیجان، رسیدن قطار به همدان ، راه اندازی پتروشیمی هگمتانه، منطقه ویژه اقتصادی فامنین، بزرگترین میدان تره بار غرب کشور، فعال کردن کامل فرودگاه همدان، ریشه کنی بیکاری و....
کدامیک از طرحهای سفر ریاست جمهوری محقق شده؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار