مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه برخی از قنادی‌ها برای چاپ تصاویر بر روی کیک‌ها از رنگ‌های غیرخوراکی و شیمیایی استفاده می‌کنند افزود: آثار این مواد غیر خوراکی و شیمیایی بر روی کیک باقی می‌ماند که این آثار برای مصرف کنندگان دارای مضرات است. 
کد خبر: ۷۰۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 15 January 2019
دکتر حسین عفت‌پناه با اشاره به مضرات کیک‌های تصویری گفت: قسمت تزئینی کیک‌های تصویری را به عنوان خوراکی مصرف نکنید.

به گزارش ایسنا، دکتر عفت‌پناه اظهار کرد: مدتی است استفاده از کیک‌های تصویری در بین مردم مرسوم شده و مصرف کنندگان از مضرات این کیک‌ها بی‌اطلاع هستند. 

وی با بیان اینکه برخی از قنادی‌ها برای چاپ تصاویر بر روی کیک‌ها از رنگ‌های غیرخوراکی و شیمیایی استفاده می‌کنند افزود: آثار این مواد غیر خوراکی و شیمیایی بر روی کیک باقی می‌ماند که این آثار برای مصرف کنندگان دارای مضرات است. 

عفت پناه تصریح کرد:این نوع کیک‌ها باید قابلیت جدا شدن تصویر از بافت کیک را داشته باشد که به همین منظور توصیه می‌شود از قسمت تزئینی کیک، بعنوان خوراکی استفاده نشده و حتما قبل از مصرف، قسمت تزئینی را از کیک جدا کنید. 

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان خاطر نشان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر نوع مشکل می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و مشکلات مشاهده شده در حوزه غذا و دارو را به دانشکده شهرستان گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار