مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به پیگیری جدی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در احقاق حق دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: مدیر و معاون دبیرستان شهید مقصودی همدان از سمت خود برکنار شدند و معلم خاطی نیز تا پایان رسیدگی به پرونده و مجازات خود از کار تعلیق شده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ 10 December 2018
محمد پورداود درباره سرانجام دانش‌آموز تنبیه شده پایه هفتم یکی از مدارس همدان، از ارجاع پرونده مدیر، معاون و معلم خاطی به هیئت بدوی این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش ایسنا، پورداود ضمن ابرازتأسف از اتفاق رخ داده بیان کرد: از رسانه‌ها گله‌مند هستیم چرا که قبل از هر گونه اقدام از سوی آموزش و پرورش به پخش گسترده این خبر پرداختند.

وی ادامه داد: در کشور بیش از یک میلیون فرهنگی مشغول به آموختن علم به دانش‌آموزان هستند و در این بین ممکن است عده‌ای بسیار اندک نیز وجود داشته باشند که چنین اعمالی از آن‌ها سر بزند و نباید این قبیل اتفاقات به اسم جامعه فرهنگیان نوشته شود.

پورداود با اشاره به پیگیری جدی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در احقاق حق دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: مدیر و معاون دبیرستان شهید مقصودی همدان از سمت خود برکنار شدند و معلم خاطی نیز تا پایان رسیدگی به پرونده و مجازات خود از کار تعلیق شده است.

وی اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع شخصا به منزل دانش‌آموز مراجعه کرده و به نمایندگی از تمامی فرهنگیان از او و خانواده‌اش دلجویی کردم و در همانجا پدر این دانش‌آموز از سایر معلمان مدرسه ابراز رضایت کرده و خطای یک نفر را به پای سایرین نگذاشت.

پورداود ضمن تأکید بر نقش الگویی معلمان برای دانش‌آموزان بیان کرد: بسیاری از فرهنگیان در سرتاسر کشور از حقوق خود به دانش‌آموزان کم‌بضاعت کمک کرده و حتی برای آن‌ها کلاس‌های تقویتی رایگان در ساعات غیرکاری برگزار می‌کنند، اما متأسفانه این موارد اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی دو عنصر معلم و دانش‌آموز را دو عنصر اصلی و تشکیل‌دهنده بدنه آموزش و پرورش دانست و گفت: در تمامی شرایط حامی این عناصر هستیم و هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد حقی از آن‌ها ضایع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان از رسانه‌ها خواست اخبار مثبت و ایجابی استان را نظیر دریافت لوح تقدیر دانش‌آموز نخبه کبودراهنگی از دستان رئیس جمهور در سمنان را که متأسفانه پوشش مناسبی نداشته است، به مردم مخابره کنند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان نیز در تشریح این اتفاق گفت: نام یکی از دانش‌آموزان پایه هفتم دبیرستان شهیدمقصودی همدان توسط مبصر کلاس به عنوان فرد بی نظم به دبیر علوم داده می‌شود که دبیر مربوطه نیز به جای برخورد تعلیم و تربیتی به دانش‌آموزان می‌گوید که مجاز هستند همکلاسی خود را تنبیه کنند که یکی دو نفر از دانش‌آموزان این کار را به صورت سطحی انجام می‌دهند و پس از این اتفاق مسئولان آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان با دعوت از اولیاء از آنان دلجویی می‌کنند.

 محمد سهرابی خاطرنشان کرد: اقدامات قانونی لازم درباره خطای معلم در تنبیه دانش‌آموز در دبیرستان شهیدمقصودی صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه قاطبه معلمان استان افرادی دلسوز و متعهد هستند و ممکن است به ندرت اینگونه موارد حادث شود، ابرازامیدواری کرد در آتیه هیچ معلم و دانش‌آموزی دچار مخاطره نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار