معاون سیاسی و امنیتی استاندارهمدان گفت: کمیته‌های رسیدگی به مناطق حاشیه نشین استان همدان باید توسط فرمانداران تشکیل و تیم‌ها برای بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی به این مناطق اعزام شوند.
کد خبر: ۶۳۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 31 July 2018
معاون سیاسی و امنیتی استاندارهمدان گفت: کمیته‌های رسیدگی به مناطق حاشیه نشین استان همدان باید توسط فرمانداران تشکیل و تیم‌ها برای بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی به این مناطق اعزام شوند.

به گزارش مهر، سیدسعید شاهرخی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان بابیان اینکه از اقدامات دستگاه‌های عضو در کنترل آسیب‌های اجتماعی و گزارش‌هایی که داده شد، تشکر می‌کنم، گفت: اشراف کامل بر وضعیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدام مهمی است که باید انجام شود.

وی بابیان اینکه این امر مستلزم آن است که دستگاه‌ها مطالعه دقیقی در این حوزه و خدمات گیرندگان داشته باشند، گفت: حضور مسئولان در شهرستان‌ها و مناطق برای برقراری ارتباط مستمر ضروری است.

شاهرخی بابیان اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ارتباط دوسویه با مردم و جامعه هدف و پیشگیری و اطلاع رسانی و اقدام هدفمند در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده شود، گفت: کار‌های علمی و قابل توجهی که صورت گرفته و در این جلسه مطرح شد باید بیان و اطلاع رسانی موثر در این زمینه لحاظ شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان بابیان اینکه دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها باید گزارش‌های درخواستی را ارائه و تکمیل کنند و حداکثر استفاده را از اعتبارات داشته باشند، گفت: طرح‌ها باید هر چه سریعتر برای کارشناسی و تامین اعتبارات به دفتر امور اجتماعی ارائه شود.

وی بابیان اینکه باید کمیته‌های رسیدگی به مناطق حاشیه نشین توسط فرمانداران تشکیل و تیم‌ها به این مناطق اعزام شوند، عنوان کرد: فرمانداران و مسئولان دستگاه‌ها باید در این مناطق حضور یافته و اقدامات لازم را برای کاهش آسیب انجام دهند.

وی بابیان اینکه در مرکز استان نیز معاون استاندار بر اساس دستور استاندار در این زمینه اقدام می‌کند کمااینکه به محله کوی مطهری رفته ام، گفت: باید مصوبات این بازدید پیگیری و اجرا شود و بزودی نیز به محله خضر خواهم رفت.

شاهرخی باتاکید براینکه شاخص‌ها نشان دهنده کاهش آسیب اعتیاد است و باید اقدامات انجام شده ادامه یابد، گفت: از اداره کل اطلاعات برای اشراف به باند‌های سازمان یافته و همکاری مشترک با نیروی انتظامی و اقدامات انجام شده مشترک، تشکر می‌کنم.

وی به شلتر بانوان اشاره کرد و با بیان اینکه شلتر بانوان همدان یک سرپناه شبانه است و باید به اتفاقاتی که حول این افراد در طول روز می‌افتد هم توجه و مشکلات حل شود، گفت: اگر افراد معتاد متجاهر هستند باید بلافاصله با همکاری مقام قضایی به کمپ منتقل و کار مشاوره‌ای و درمانی برای آن‌ها انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بابیان اینکه وقتی می‌گوییم در همدان معتاد متجاهر نداشته باشیم هم زن و هم مرد معتاد متجاهر را می‌گوییم، گفت: امروز تیمی برای این اقدام تشکیل می‌شود و دبیرخانه شورای هماهنگی نیز باید تا گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه را به بنده بدهد.

شاهرخی بابیان اینکه در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به کار‌های فوق العاده داریم و دستگاه‌ها باید طرح‌های ضربتی را تهیه کنند، گفت: محدودیت مالی نداریم و اگر طرح کارشناسی قابل قبول بیاورید اعتبار را تامین می‌کنیم.

وی همچنین بابیان اینکه ظرفیت آموزش و پرورش را بیشتر از اقدامات انجام شده می‌بینم، گفت: توقع من این است که در سال ۹۷ کف اهداف آموزش و پیشگیری در آموزش و پرورش ۵۰ درصد باشد و حداقل بیش از ۷۰ درصد جامعه هدف آموزش ببینند

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار