معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان بیان کرد: بیشتر افراد حاضر در سرپناه‌ها معتادین متجاهر هستند، باید به سرعت از سطح شهر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد برده، زیرا تبعات وجود بانوان معتاد متجاهر از آقایان خیلی بیشتر است.
کد خبر: ۶۳۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲ 30 July 2018
معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان بیان کرد: بیشتر افراد حاضر در سرپناه‌ها معتادین متجاهر هستند، باید به سرعت از سطح شهر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد برده، زیرا تبعات وجود بانوان معتاد متجاهر از آقایان خیلی بیشتر است.

به گزارش ایسنا، سید شعید شاهرخی، در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان، عنوان کرد: اشراف کامل بر موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از مهترین کار‌هایی است که در این حوزه باید انجام دهیم و مستلزم این است که دستگاه‌های ذی‌ربط مطابق با مأموریت خود مطالعه دقیق، کاری کارشناسی و حضور میدانی شده داشته باشند.

وی ادامه داد: برای ارتباط گیری با مردم و جامعه هدف باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره بگیریم و از آن برای ورود و کاهش بحث آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم به طور قطع اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و برقراری ارتباط با رسانه‌ها تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان با تأکید بر تشکیل کمیته‌های رسیدگی به مناطق حاشیه نشین استان، اظهار کرد: در همین راستا از اولین منطقه یعنی حصار شهید مطهری بازدید شده و مصوبات لازم تصویب و در دستور عمل قرار گرفته است.

شاهرخی با اشاره به وضعیت اعتیاد در استان همدان اذعان کرد: کار خوب و مشترکی در میان ارگان‌ها در این حوزه صورت گرفته، اما شاخص‌ها نشانگر شتاب این حرکت شوم است در این راستا اقداماتی مباحثی، چون پیشگیری، بازپروری و جمعآموری معتادین متجاهر و خرده فروشان باید ادامه پیدا کند و متوقف نشود.

وی ابراز کرد: بر روی کاهش مصرف مشروبات الکلی باید بیشتر کار شود متآسفانه آمار‌های داده شده در این حوزه آمار‌های خوبی نیست.
 معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندارهمدان با اشاره به مرکز سرپناه شبانه بانوان همدان (خانه امید-شتلر) گفت: امروز صحنه عمل است بنا نیست که تنها این سرپناه وجود داشته باشد و نسبت به عواقب و اقدامات این افراد در طول روز بیتفاوت باشیم.

شاهرخی افزود: بیشتر افراد حاضر در سرپناه‌ها معتادین متجاهر هستند، باید به سرعت از سطح شهر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد برده و از آن‌ها نگهداری شود، زیرا تبعات وجود بانوان معتاد متجاهر از آقایان خیلی بیشتر است.

وی با دستوراینکه این افراد تا غروب امروز از سطح شهر جمع‌آوری شوند، عنوان کرد: نباید بینیم این افراد در شهر پرسه می‌زنند، این مراکز اگر برای افرادی بوده که خانه ندارند مناسب است، ولی معتادین متجاهر باید به کمپ‌ها برای ترک انتقال داده شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان ادامه داد: در حوزه کنترل‌های آسیب‌های اجتماعی نیاز به کار‌های فوق العاده داریم باید افق دید و فعالیت را بالاتر ببریم و طرح‌های ضربتی تهیه شود، به دلیل ضرورت این کار، در این حوزه مشکل تامین اعتبار نداریم.

شاهرخی درصد زیادی از جامعه در معرض آسیب مواد مخدر را دانش آموزان دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش باید تعداد آموزش مشاورین خود را تا پایان سال به دلیل ضرورت این کار تا ۵۰ درصد افزایش دهد و آموزش بر ۷۰ درصد دانش آموزان قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار