مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: بیش از ۳۰ هزار خانوار معلول زیر پوشش این اداره کل هستتند که این تعداد ۲.۷ جمعیت معلول کل کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۳۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 17 July 2018

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: بیش از ۳۰ هزار خانوار معلول زیر پوشش این اداره کل هستتند که این تعداد ۲.۷ جمعیت معلول کل کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تابناک همدان، حمید رضا الوند در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان، افزود: سال گذشته یک هزار و ۲۲۲ شغل با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال برای مددجویان این سازمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار معلول در بهزیستی استان تشکیل پرونده داده اند و از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان بهره‌مند هستند، خاطر نشان ساخت: از این تعداد بیش از یک هزار و ۲۰۰ معلول در ۱۴ مرکز شبانه روزی سالمندان، معلولان روان و معلولان ذهنی استان نگهداری می‌شوند.
 
تعهد ایجاد یک هزار و ۵۸۰ شغل برای معلولین در سال جاری

الوند ایجاد اشتغال و خودکفایی اقشار زیر پوشش را هدف نهایی سازمان اعلام کرد و افزود: امسال نیز تعهد شده است که یک هزار و ۵۸۰ شغل برای جامعه هدف این سازمان ایجاد شود.

وی در خصوص برنامه‌های استان همدان در هفته بهزیستی نیز گفت: ۲۲۵ برنامه در تمام شهرستان‌های استان اجرا و ۵۴ طرح در مراکز و موسسه‌های زیر مجموعه اداره کل بهزیستی استان همدان بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به دیگر خدمات سازمان در هفته بهزیستی خاطر نشان ساخت: خدمات متنوعی همچون شنوایی سنجی، گفتار درمانی و مشاوره و کاردرمانی به عموم مردم به صورت رایگان و مشاوره ژنتیک به صورت نیم بها در هفته بهزیستی ارائه می‌شود.
 
 
افزایش مستمری بعد از ۲۰ سال

الوند در خصوص اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیز گفت: قانون جامع حمایت از معلولان سال گذشته تصویب و امسال به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد همچنین مستمری مددجویان سازمان بهزیستی بعد از حدود ۲۰ سال افزایش یافت و این نشان از تلاش دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای زندگی جامعه هدف این سازمان دارد.

وی در ادامه به جایگاه و فعالیت اورژانس اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید تمام شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت استان از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند باشند که همه شهرستان‌ها به جز فامنین را شامل می‌شود با این وجود رایزنی‌های لازم انجام شده و سعی می‌شود امسال شهرستان فامنین نیز با وجود جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت به ناوگان اورژانس اجتماعی مجهز شود.
 
۴۰ کودک کار ساماندهی می‌شوند

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اعلام اینکه در سه ماهه نخست امسال ۳۶ کودک کار شناسایی شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ کودک شناسایی شده اند که ساماندهی وضعیت این کودکان در دستور کار قرار داد.

الوند با بیان اینکه این کودکان در بازه سنی پنج تا ۱۸ سال قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد چهار تن دختر و مابقی پسر هستند.کودکان کار ساماندهی می‌شوند/ افزایش مستمری مددجویان بعد از ۲۰ سال/ اشتغال ۱۲۲۲ مددجوی سازمان بهزیستی/ فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان همدان

فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان همدان

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان نیز گفت: تا پایان سال گذشته ۴۰ کمپ ترک اعتیاد در استان داشتیم که ۲ مورد از این کمپ‌ها مربوط به بانوان هستند.

امیر کوکاییان افزود: سه کمپ در ملایر در آستانه راه اندازی هستند که یکی از این کمپ‌ها مربوط به بانوان است و با راه اندازی این کمپ ها، تعداد کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان به سه کمپ می‌رسد.

وی با بیان اینکه استان همدان هم اکنون در زمینه اعتیاد رتبه ۲۱ و در زمینه طلاق رتبه ۱۷ را در کل کشور دارد افزود: استان همدان کمپ ترک اعتیاد دانش آموزان ندارد و تنها کمپ ترک اعتیاد دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.

کوکاییان ادامه داد: ۱۹ مرکز مشاوره روانشناختی حضوری، یک مرکز غیر حضوری و ۱۱ خانه سلامت روان محلی در راستای مشاوره روانشناختی فعال هستند.
 
یک سوم جمعیت استان از خدمات بهزیستی  مستقیم و غیر مستقیم بهره مند هستند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان نیز با اعلام اینکه استان دارای حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت است، گفت: حدود یک سوم جمعیت استان به طور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

فریدالدین شیخ الاسلامی با اشاره به جامعه هدف این سازمان، تصریح کرد: در حال حاضر از ۳۴ هزار معلولی که در بهزیستی پرونده دارند ۵۷ درصد مردان و ۴۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. 

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۵ هزار نفر در انتظار دریافت خدمات مستمر از بهزیستی هستند، خاطر نشان ساخت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات این تعداد نیزوارد چرخه دریافت خدمات بهزیستی شوند.

وی با بیان اینکه خدمات غیرمستمر بهزیستی شامل ارائه دفترچه درمانی، بیمه مکمل، هزینه تحصیل، ایاب و ذهاب، خدمات بهداشتی، وسایل کمک پزشکی وغیره به معلولان ارائه می‌شود، گفت: بهزیستی همدان ۶۱۰ معلول ضایعه نخاعی را زیرپوشش دارد که براساس سطح ضایعه نخاعی از حقوق پرستاری در هر ماه برخوردارند و علاوه بر آن ماهانه ۱۰۰ هزار تومان برای تهیه وسایل بهداشتی به حساب این مددجویان واریز می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳۷ معلول مجهول‌الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی همدان نگهداری می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه سازمان بهزیستی نسبت به خدمات‌دهی به معلولان جامعه محور و خانواده محور است، خاطر نشان ساخت: ۱۴ مرکز شبانه‌روزی، ۱۶ مرکز روزانه، ۵ مرکز ویزیت در منزل، ۶ مرکز مراقبت در منزل و ۲۷ مرکز مددکاری در مجموع به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از معلولان استان همدان خدمات ارائه می‌دهند.
 
اتوبوسها برای معلولین مناسب سازی می شوند

حجت‌الاسلامی به موضوع مناسب سازی شهری برای استفاده معلولان اشاره کرد و گفت: مقررشده تا پایان نیمه اول سال جاری ۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر برای معلولان مناسب سازی شود که تا کنون حتی یک اتوبوس نیز مناسب سازی نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار