معاون خدمات شهری شهرداری همدان از احیای شهر اطلسی‌ها و آمادگی کامل برای استقبال از گردشگران در تابستان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 19 June 2018
معاون خدمات شهری شهرداری همدان از احیای شهر اطلسی‌ها و آمادگی کامل برای استقبال از گردشگران در تابستان خبر داد.

به گزارش هگمتانه به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری همدان، وحید علی ضمیر بیان کرد: به منظور زیباسازی، جان بخشی، طراوت محیطی و ارتقای نمای بصری شهر همدان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نسبت به کاشت اطلسی ایرانی اقدام کرد.

وی گفت: با کاشت این گل‌ها، تابستانی زیبا و با طراوت برای همشهریان و مسافران فراهم خواهد شد.

علی ضمیر با اشاره به تاریخچه چهل ساله کاشت گل‌های اطلسی در همدان یادآور شد: آب و هوای کوهستانی همدان و خاک حاصلخیز آن فضای بسیار مناسبی برای کاشت این گیاه معطر فراهم کرده است.
 
وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با رویکرد احیای شهر اطلسی اقدام به کاشت یک میلیون بوته گل اطلسی در دو نوع خارجی و ایرانی به صورت نشایی و گلدانی در میادین اصلی شهر در مناطق ۴ گانه و نماد‌های سبز که در شهر جانمایی شده‌اند، کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان به شهر اطلسی‌ها معروف است علاوه بر کاشت گل‌ها و گونه‌های دائمی، شهر به گل‌های اطلسی مزین شده است؛ چرا که این امر شاخصی برای همدان است.
 
علی ضمیر عنوان کرد: گل‌های اطلسی همدان در رنگ‌های مختلف و در برخی موارد با ۳ یا ۴ رنگ ترکیبی کاشته می‌شوند، این گونه گیاهی در برابر نوسانات جوی مقاوم است واین گل‌ها از پایان اردیبهشت ماه تا نخستین روز‌های فصل تابستان در همدان کاشته می‌شوند.

علی ضمیر گفت: بی‌شک همگان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را با عطر اطلسی‌ها به یاد می‌آورند و باید با گل‌کاری جدید و تقویت فضای سبز به زیباتر جلوه نمودن فضای شهری برای پذیرایی از مهمانان تابستانی و شهروندان گام مؤثری برداریم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار