مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه یک هزار و ۵۷۳ بیمار خاص در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند گفت: این بیماران شامل ۷۷۰ فرد مبتلا به ام - اس، ۷۱ تالاسمی، ۱۳۶ بیمار هموفیلی و بیماران دیالیزی و افراد نیازمند به پیوند کلیه است.
کد خبر: ۶۲۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 19 June 2018
 مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه یک هزار و ۵۷۳ بیمار خاص در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند گفت: این بیماران شامل ۷۷۰ فرد مبتلا به ام - اس، ۷۱ تالاسمی، ۱۳۶ بیمار هموفیلی و بیماران دیالیزی و افراد نیازمند به پیوند کلیه است.

سعید فرجی در جمع خبرنگاران افزود:بیماران هموفیلی بیشترین میزان هزینه را در بین بیماران خاص دارند و هر نسخه آن‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال هزینه در بر دارد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: ۶ درصد کل هزینه دارویی بیمه سلامت مربوط به بیماران خاص است و به طور میانگین هزینه دارویی هر یک از بیماران بین ۹ تا ۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرجی گفت: فرانشیز مربوط به دارو‌های خاص به صفر رسیده است و در برخی مواقع ۹۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه و ۱۰ درصد توسط بیمار پرداخت می‌شود.

وی یادآوری کرد: ۹۹۵ هزار شهروند در همدان سال ۹۲ زیر پوشش بیمه سلامت بودند که با اجرای طرح تحول سلامت آمار بیمه شدگان تا سال ۹۵ به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۳۱ تن رسید.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: بیمه شدگان در چهار صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و بیمه سلامت همگانی نام نویسی کردند.

فرجی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت افرادی که از هیچ مرجعی خدمات بیمه‌ای دریافت نمی‌کردند و از توان مالی پایینی هم برخوردار بودند، زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند.

وی افزود: با اجرای قانون رفع هم پوشانی بیمه‌ها از سال ۹۶، شمار افراد زیر پوشش بیمه سلامت همگانی به یک میلیون و ۵۵ هزار و ۲۱ نفر کاهش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: با فعال شدن کلینیک‌های تخصصی و ارائه خدمات ویژه با فرانشیز پایین در دانشگاه‌ها به مردم، شمار مراجعات غیر ضروری افزایش یافت.

فرجی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مراجعه به مراکز درمانی غیرضروری است ادامه داد: سه میلیون و ۲۹۴ هزار نوبت مراجعه به مراکز در سال ۹۲ ثبت شده است که این آمار در سال ۹۵ به پنج میلیون ۳۰۵ هزار و در سال ۹۶ به پنج میلیون و ۱۶۳ هزار مراجعه رسید.

وی علت افزایش مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی را به سیاست گذاری دولت، پائین بودن نسبت هزینه در برابر خدمات پزشکی، تجویز و توصیه پزشک برای انجام معاینات و اصرار بیمار برای دریافت خدمات عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان توضیح داد: برخی مواقع پزشک به منظور استفاده از فرصت برای ویزیت شمار زیادی از مراجعه کنندگان آن‌ها را بدون معاینه کافی به دیگر بخش‌ها ارجاع می‌داد.

فرجی افزود: همچنین گاهی بیمه شده، پزشک را مجبور به تجویز نسخه‌ها و آزمایش‌های غیر ضروری می‌کرد که ۲ مولفه یاد شده در افزایش مراجعات تاثیر داشت.

وی گفت: هزینه خدمات بیمه‌ای در سال ۹۲ حدود یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته به سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: چهار برابر شدن هزینه خدمات بیمه‌ای، بار مالی زیادی بر دوش دولت گذاشته است که در صورت مدیریت نکردن آن با کاهش مراجعات غیر ضرور، برای تامین منابع با چالش مواجه می‌شویم.

فرجی ارائه راهنمایی بالینی، استفاده از سیستم ارجاع و پزشک خانواده، استفاده از سیستم آی تی و پرونده الکترونیک سلامت را در کاهش مراجعه‌های غیرضروری موثر دانست.

از جمعیت حدود یک میلیون و ۷۳۸ هزار نفری استان همدان حدود یک میلیون و ۵۵ هزار و ۲۱ نفر در قالب چهار صندوق کارمندی، روستاییان، سلامت همگانی و سایر اقشار زیر پوشش بیمه قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار