معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: راننده در حقیقت، نوک پیکان حمل و نقل عمومی است و انتظار می‌رود این فرآیند به درستی انجام شود.
کد خبر: ۵۹۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 26 April 2018
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: راننده در حقیقت، نوک پیکان حمل و نقل عمومی است و انتظار می‌رود این فرآیند به درستی انجام شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی پناهنده، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به مناسبت هفته ملی ایمنی حمل و نقل در پایانه مسافربری انقلاب همدان و در جمع رانندگان این مجموعه با اشاره به اینکه برخلاف تصور عموم مردم، از نظر علمی اعتقاد داریم رانندگی شغلی بسیار سخت است، زیرا رانندگی مستلزم مهارتی است که همزمان چندین نوع کار و فعالیت را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام این فعالیت در مدت زمان طولانی خسته کننده است، افزود: یکی از عوامل تصادفات، خستگی و بی دقتی رانندگان است که طبق دستورالعمل رانندگان موظف هستند هر سه ساعت یکبار حتما توقف و استراحت داشته باشند، زیرا امنیت جان مسافران را به عهده دارند.

پناهنده به بعد شخصیتی رانندگان و نوع برخورد آنان با مسافر اشاره و خاطرنشان کرد: رانندگان باید با توجه به مواجه بودن با شخصیت‌های متفاوت، دیدگاه روانشناسی مناسبی داشته و نسبت به تقاضای مسافران بی تفاوت نباشند.

وی ادامه داد: رانندگان باید علاوه بر رفتار مناسب و حسن برخورد و تکریم مسافران، سرویس‌های مسافرتی خوبی را در اختیار مسافران قرار داده و شئونات اخلاقی، اسلامی و انسانی در محیط سفر‌های بین شهری کاملا رعایت شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان همدان در ادامه به منشور حقوق مسافر در سفر‌های جاده‌ای اشاره کرد و افزود: وجود برچسب توشه، راننده را از اتهامات مختلف مبرا می‌کند، زیرا که مشکلات ناشی از محتویات ساک‌ها و یا جابجایی وسایل شخصی مسافران به وجود نخواهد آمد.

این مسئول همچنین بر سفری ایمن با رعایت کامل اصول ایمنی تأکید و تصریح کرد: توجه مدیران فنی به کم و کاستی‌های ناوگان مسافری در ایمن ماندن وسایل نقلیه و سفر‌های انجام شده بسیار موثر است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار