رئیس و سخنگوی شورای شهر هم می‌گوید: در بحث اعتبارات در سفر استاندار همدان بهمن ماه ۹۶ به نهاوند درخواست اختصاص اعتبار برای ادامه پارک بانوان داده ایم و منتظر اختصاص آن در اعتبارات سال ۹۷ هستیم.
کد خبر: ۵۹۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 23 April 2018
پارک بانوان نهاوند وعده انتخاباتی که زیادی در آب نمک ماند و از خرمن سه دوره شورا هم گذشت، اما هنوز اندر خم اعتباراتی است که برای ادامه کار نیاز است.

به گزارش همدان پیام، شهریور ۹۴ زمان شهرداری فرجی فر بود که خبر از اجرای این وعده رسید وشهرداروقت از آغاز عملیات اجرایی پارک بانوان نهاوند به متراژ دو هزار و ۸۴۴ مترمربع در حاشیه میدان مادر خبر داد واحداث پارک بانوان در شهر رایکی از اقدامات مهم و پیگیرانه شهرداری و شورای اسلامی شهر اعلام کرد.

با ضرورت توجه به کمبود فضا‌های مناسب ورزشی و سالن‌های اختصاصی ویژه بانوان، احداث پارک بانوان از جانب مردم بخصوص بانوان مورد ضرورت‌ها دانست

این پارک قرار بود به زودی با تامین اعتبارات مراحل ساخت آن آغاز شود پارک بانوان دارای فرهنگسرا، بازارچه صنایع دستی، فضای سبز، آلاچیق، فضای ورزشی و ... است.

قرار بود در این مکان بازارچه صنایع دستی بانوان ایجاد و اشتغالزایی هم شود.

 پارک بانوان با کاربری جدید

اجرای پارک به بهانه جانمایی به کما رفت تا زمان یوسفیان شهردار بعدی و شورای چهارم که کلنگ این پارک توسط دسته گلی تنها بانوی عضو این شورا بر زمین زده شد و یوسفیان هم از کاربری‌های جدیدی از جمله پارکینگ، نگهبانی، حراست و مدیریت پارک، رختکن، رینگ مخصوص دوچرخه‌سواری، مسیر دویدن، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، فرهنگسرا و کتابخانه، فضای ورزشی چندمنظوره، مهدکودک، آب‌نما، مراکز خدماتی-رفاهی و... ازجمله کاربری‌های موجود در طرح این پارک خبر داد.

هر چند به آن کلنگ کفایت نشد و در حصار کشی و بلوک بندی فضای سبز اقداماتی انجام شد، اما پس از ۳ سال از اجرای این پارک آنچنان که انتظار می‌رود پیش نرفته است.

 جانمایی اولویت دار‌تر از اعتبارات

حالا دلایل اعتباری و دست خالی شهرداری از یک سو و موضوع مکان یابی آن هم بحث دیگری است که مردم از آن می‌گویند. موضوع جانمایی در این پارک بیشتر مد نظر است و مردم راغب به تغییر آن هستند از طرفی بحث جانمایی ترمینال جدید با وجود تکمیل و تحویل آن، هنوز جانمایی آن محل بحث و سبب ساز مشکلاتی برای مردم، مدیریت شهری و راننده‌ها و مسافران شده است.
 
کارشناسان هنوز هم این جانمایی را غیر کارشناسی می‌دانند. حالا ضرورت دارد با توجه به کمبود اعتبارات، این موضوع در بحث جانمایی پارک بانوان هم مورد توجه قرار بگیرد و چند باره کاری نشود.

سختی راه دسترسی، نداشتن امنیت به لحاظ در نظر گرفتن این پارک برای بانوان و فاصله دار بودن از شهر و قرار گرفتن در محدوده باغ‌های خارج از شهر همه از دلایلی است که برخی خانواده‌ها از آن می‌گویند و اینکه این پارک را شورا و شهردار به مکانی در محدوده شهر انتقال دهد.

 هنوز اعتباری اختصاص داده نشده

شهردار نهاوند در این باره می‌گوید: فعلا اعتباراتی از جانب دولت برای ادامه کار در پارک بانوان داده نشده است.
محمد حسین پور در پاسخ به این سوال که آیا امکان جابجایی مکان پارک بانوان در شرایط فعلی وجود دارد یا خیر هم، می‌گوید: اگر اعتباراتی به این مکان تخصیص داده شود که به نام پارک است و باید بر اساس قانون در همین منطقه و برای همین پروژه هزینه شود.

 امکان جابجایی هست

حسین پور می‌گوید: مکان‌های دیگری هم در شهر هست که به لحاظ قرار گرفتن در محدوده شهر می‌شود برای این کاربری استفاده کرد و امنیت خاطر خانواده‌ها را هم تامین کرد.

 تغییر کاربری برای مکان فعلی

وی با بیان اینکه به مصوبه شورا و تصمیم این اعضا احترام می‌گذاریم، افزود: اگر شورا موافقت کند که در مکان دیگری هم می‌شود اقداماتی انجام داد.

برای همین مکان حال حاضر پارک بانوان هم در که دهفول راه است کاربری بهتری متناسب با شرایط آن اجرا کرد از جمله نمایشگاه ماشین و .. اما باز هم می‌گویم تصمیم و مصوبه شورا اولویت است.

 درخواست اعتبار داده ایم

رئیس و سخنگوی شورای شهر هم می‌گوید: در بحث اعتبارات در سفر استاندار همدان بهمن ماه ۹۶ به نهاوند درخواست اختصاص اعتبار برای ادامه پارک بانوان داده ایم و منتظر اختصاص آن در اعتبارات سال ۹۷ هستیم.

عبدالعلی ملکی هم در بحث جا نمایی می‌گوید: نظر شهردار هم مساعد است و اینکه بنا به درخواست شهروندان و نیز افزایش سرانه فضای سبز در محدوده شهر امکان احداث پارک بانوان در محدوده شهر هم وجود دارد، اما باید پیش از آن همه جوانب را در نظر گرفت.

 تغییر جانمایی جبران فرصت سوخت شده

با وجود اینکه سال‌های بسیاری از وعده این می‌گذرد و کار آنچنانی از پیش نرفته است شورا با این تغییر جانمایی، می‌تواند جبران وقت از دست رفته و فرصت سوخته را بکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار