نصب چراغ قرمز در شهر همدان، البته به شکل کارشناسانه اتفاق خوبی است اما گویا ازدیاد این چراغ‌ها باعث نارضایتی مردم شده است.
کد خبر: ۵۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 07 July 2015
نصب چراغ قرمز در شهر همدان، البته به شکل کارشناسانه اتفاق خوبی است اما گویا ازدیاد این چراغ‌ها باعث نارضایتی مردم شده است.

به گزارش فارس ، شهر همدان به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت که ترافیک تقریباً سنگینی نیز دارد به دلیل کمبود پارکینگ و نامناسب بودن برخی از خیابان‌ها حال و روز مناسبی ندارد و در حوزه حمل و نقل و ترافیک با مشکلاتی مواجه است.

در راستای رفع مشکلات شهرداری همدان در سال‌های اخیر اقدام به ساخت چندین پارکینگ طبقاتی و چندین پل، زیرگذر و تقاطع غیرهمسطح کرده که البته این روند تاکنون آنگونه که باید موثر نبوده و هنوز گره ترافیک در پایتخت تاریخ و تمدن باز نشده است.

*ترافیک همدان گره کور بازنشدنی

روند اضافه شدن خودروها در سطح شهر، جوابگو نبودن خیابان‌ها، نبود پارکینگ در همه نقاط شهر، وجود برخی از دستگاه‌ها و ادارات در مرکز شهر همه این موارد از جمله مباحثی است که دست به دست هم داده و گره ترافیکی در همدان را هر روز کورتر می‌کند.

خیابان بوعلی به عنوان خیابان مرکزی شهر و وجود بازار، ساختمان‌های پزشکان و دیگر موارد مورد نیاز شهروندان در آن باعث بروز مشکلاتی در این خیابان نیز شده و صدالبته که شهرداری همدان تاکنون نتوانسته تصمیم درستی برای وضعیت این خیابان اتخاذ کند.

پیاده‌راه شدن خیابان بوعلی، یکطرفه شدن خیابان پاستور و ساماندهی وضعیت خیابان اکباتان و خیابان‌های متصل به میدان امام از جمله مواردی است که شهرداری و شورای شهر همدان هنوز در انجامشان ناتوان مانده است.

کوچک کردن میدان‌ها؛ اما اتفاقی بود که در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال به شکل جدی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری دنبال شد و اگر این روند به عنوان یک درمان موقت برای حل مشکل ترافیکی همدان در نظر گرفته شده باید انتظار داشت در سال‌های آتی چیزی به نام «میدان» در همدان وجود نداشته باشد!!

نکته دیگر در همدان که این روزها بسیار به چشم می‌آید رنگ «قرمز» است و «قرمز»؛ نصب چراغ قرمز در نقاط مختلف شهر به حدی زیاد شده که در کوچه‌ها نیز این موضوع به چشم می‌خورد.

نصب چراغ قرمز البته به شکل کارشناسانه اتفاق خوبی است اما در همدان ، گویا موجب نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

*با چراغ قرمز ترافیک مدیریت می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان درباره نصب چراغ قرمز در معابر مختلف در شهر همدان اظهار کرد: معابر پرتردد شهر همدان که منجر به ایجاد گره ترافیکی می‌شده با نصب چراغ قرمز مدیریت شده است.

حسین طلایی افزود: به وسیله چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ترافیک خیابان‌ها، میادین اصلی و تقاطع‌ها مدیریت و هدایت شده و امنیت عبور و مرور نیز تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: امکان حضور مداوم نیروها و اکیپ‌های راهنمایی و رانندگی برای هدایت ترافیک و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی وجود ندارد و بر این اساس نصب چراغ قرمز می‌تواند راهگشای این معضل باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان عنوان کرد: چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تمام مدت روز تحت فرماندهی نیستند و تنها در ساعات شلوغی و تردد بیش از ظرفیت خیابان‌ها فعال می‌شوند.

وی افزود: این چراغ قرمز به عبور و مرور خودروها و عابران پیاده نظم می‌دهند و از وقوع تصادفات جلوگیری می‌کنند.

طلایی با اشاره به اینکه نصب چراغ قرمز در میادین و معابر در کاهش تصادفات خودرو موثر بوده است، خاطر نشان کرد: ترافیک با این چراغ‌ها با نظم مناسبی هدایت می‌شوند.

*چراغ قرمز عامل توجه رانندگان به قوانین

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان نیز نصب چراغ قرمز در سطح شهر و در نقاط مختلف را اقدامی موفقیت‌آمیز در مدیریت ترافیک دانسته و گفت: وجود چراغ‌های قرمز در سطح شهر موجب می‌شود راننده با سرعت پایین رانندگی کرده و به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کند.

کامران گردان با بیان اینکه نصب چراغ قرمز در نقاط مختلف شهر عامل رفع بسیاری از مشکلات ترافیکی است، اظهار کرد: نصب چراغ قرمز در خیابان‌ها کارشناسانه انجام شد و این مهم مانع بروز برخی مشکلات است.

وی با اشاره به نصب چراغ قرمز در پیچ زندان خاطرنشان کرد: این محل از نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف بود که با نصب چراغ قرمز این وضعیت کنترل شد.

گردان افزود: در برخی از خیابانها و معابر قابلیت اجرای هیچ گونه طرح ترافیکی وجود ندارد اما با نصب چراغ قرمز مشکلات رفع شد.

وی نصب چراغ قرمز در میدان دانشگاه را موجب مدیریت ترافیک عنوان کرد و گفت: با نصب چراغ قرمز رانندگان متوجه می‌شوند که در شهر رانندگی می‌کنند و باید قوانین را رعایت کنند.

*چراغ قرمز امنیت عابران را تامین می کند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان همچنین با اشاره به اینکه نصب برخی از چراغ قرمزها جلوی هزینه‌های ایجاد پل و تقاطع را می‌گیرد، تصریح کرد: با نصب یک چراغ قرمز ساده و کنترل سرعت از هزینه کردن چندصد میلیون تومان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب چراغ‌های قرمز در عبور و مرور عابران پیاده نیز موثر است، گفت: بسیاری از پل‌های عابر پیاده در سطح شهر بدون استفاده مانده و با چراغ قرمز مشکل عبور عابران حل شده و امنیت آنان نیز تامین می‌شود.

گردان با بیان اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته برای عبور مطمئن عابران از چراغ قرمز و کانال عبور عابر استفاده می‌شود، عنوان کرد: نصب هر پل عابر پیاده 500 میلیون هزینه دارد و نصب چراغ قرمز موجب کم کردن این هزینه‌ها شده است.

وی نصب چراغ قرمز را یکی از عوامل فرهنگسازی رانندگی در سطح جامعه دانست.

نصب چراغ قرمز در همدان این روزها زیاد به چشم می‌آید و البته بر اساس تحلیل و استدلال کارشناسان و مسئولان این مهم می‌تواند مانع بروز برخی از حوادث شده و امنیت لازم را ایجاد کند، از این منظر از نگاه مسئولان امر و دغدغه‌مندی آنها قدردانی می‌کنیم.

اما باید فکری هم به حال نارضایتی مردم در افزایش این چراغ‌ها کرد؛ هرچند همین «افزایش» گامی در راستای «کاهش» تلفات و صدمات بوده است.




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
لطفا با این همه تبلیغ چراغ قرمز از مسئولین این چراغ قرمزها تقاضای جدی برای سروسامان چراغ قرمز اصلی میدان سپاه کنند که وقتی انسان به این محوطه میرسد انگار به یک منطقه رسیده که باید خود را با شگرد فراوان از مرگ حتمی نجات دهد معلوم نیست از کجا باید عبور کند هرج و مرج،بی نظمی،گرداب وحشت،بابا یک فکری به اینجا بکنید داره تابستان تمام میشه ای مسولین شورای شهر؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
ای ولدرد دل همه مردم این منطقه حصارامام همین است با با یک مقدار هم به فکر سرو سامان منطقه پایین شهر باشین اول به جای درست کردن بالای شهر مناطق پایین شهر را رسیدگی کنید به جای زدن پل در میدان بعثت این منطقه که قدمتش بیشتره را درست کنیدسپس مناطق بالا را به خدا ثواب دارد/؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
مسئولین همدان اصلا کار نمیکنند والسلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار