مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ناتوانی در پرداخت مهریه، به زندانی شدن مادر شوهر در تویسرکان منجر شد.
کد خبر: ۵۶۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 13 February 2018
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ناتوانی در پرداخت مهریه، به زندانی شدن مادر شوهر در تویسرکان منجر شد.

به گزارش ایرنا؛ یدالله روحانی منش اظهارکرد: تضمین پرداخت مهریه توسط والدین، یکی از آیین هایی است که در هنگام عقد شاهد آن هستیم و این اتفاق در مواردی پای والدین را در صورت اختلافات خانوادگی به دادگاه و حتی زندان می‌کشد.

وی اضافه کرد: در پرونده ای که به تازگی در ستاد دیه استان همدان تشکیل شد، با شکایت عروس و تقاضای مهریه، مادر شوهر راهی زندان شد.

وی یادآوری کرد: 21 اسفند سال 90 یک زوج زندگی مشترک خود را به امید فردایی بهتر آغاز کردند اما با گذشت کمتر از 6 سال بروز اختلاف موجب جدایی این زوج شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: پدر داماد در قید حیات نبود و مادر که نقش پدر را نیز برای فرزندانش داشت هنگام عقد پسرش پرداخت 100 سکه از مهریه را تعهد و تضمین کرده بود.

روحانی منش افزود: این مادر میانسال هم اینک به دلیل اختلافات زناشویی، جدایی پسر و عروسش و به اجرا گذاشتن مهریه از سوی زوجه، دی ماه امسال راهی زندان شد.

وی اضافه کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته از سوی کارشناسان ستاد دیه، این زن فاقد اموال و دارایی است و در منزل استیجاری زندگی می کند و پس از مرگ همسرش ماهانه مستمری دریافت می کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: زندانی شدن مادر پس از درخواست مهریه از سوی عروس، دیگر فرزند 11 ساله او را نیز درگیر این ماجرا کرده و او چشم انتظار بازگشت مادر به خانه است.

روحانی منش گفت: در حال حاضر پرونده ای برای این زن در ستاد دیه استان همدان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، حدود 2 سال پیش نیز، یک زن جوان به علت ناتوانی در پرداخت مهریه راهی زندان همدان شد.

در پرونده یاد شده که پیشتر توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه ای شد، یک زن جوان درخواست مهریه از همسرش کرده و به علت ناتوانی همسر در پرداخت مهریه با دستور قاضی ماهانه یک سکه به زوجه پرداخت می شود.

پس از پرداخت 11 سکه از سوی داماد و دریافت رسید برای پرداخت مهریه، زوجه از مهریه خود صرفنظر کرد و آن را به داماد بخشید.

پس از بخشیدن مهریه توسط عروس، داماد اقدام به شکایت کرده و 11 سکه ای که پرداخت کرده بود را مطالبه کرد و عروس که ملزم به بازگرداندن سکه ها شده بود، به علت ناتوانی در تامین آنها، زندانی شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تا پایان دی 205 تن از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد این استان آزاد شدند.

شماره حساب های سیبای بانک ملی 0106329555001 حساب جام بانک ملت 2030303037 به نام ستاد دیه برای دریافت کمک های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند پیش بینی شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار