مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه عملکرد انجمن اولیا و مربیان در برخی از مدارس همدان موفق نیست، گفت: عدم کار تیمی و گروهی از دلایل موفق نبودن انجمن اولیا و مربیان در برخی از مدارس استان است.
کد خبر: ۵۱۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 20 October 2017
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه عملکرد انجمن اولیا و مربیان در برخی از مدارس همدان موفق نیست، گفت: عدم کار تیمی و گروهی از دلایل موفق نبودن انجمن اولیا و مربیان در برخی از مدارس استان است.

به گزارش تسنیم، مصطفی در مراسم هفته"پیوند انجمن اولیاء ومربیان"اظهار داشت: همکاری انجمن اولیاء و مربیان برگرفته از چهار مؤلفه است که اگر این چهار مؤلفه به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرد مدرسه و خانواده می‌تواند نقش مؤثری در تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه از تأسیس انجمن اولیا و مربیان 60 سال می‌گذرد، افزود: ضمن اینکه از نظر قانونی جایگاه انجمن اولیاء و مربیان مشخص شده ولی عملکرد قابل قبولی نداشته است.

خزاعی با اشاره به اینکه عدم کار تیمی و گروهی نسبت به جلب مشارکت افراد از دلایل عدم قبولی عملکرد انجمن اولیا و مربیان است، گفت: با توجه به اینکه مدیران انجام کار تیمی را بلد نیستند و هر مدیر خود به تنهایی تصمیم‌گیر برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه برخی از مدارس گرفتار چنین رفتاری هستند و برگزاری انجمن اولیاء و مربیان در حد سوری است، تصریح کرد: اما برخی از مدارس به خوبی این امر به انجام رسانده و به رسالت خود به خوبی عمل می‌کنند.

خزاعی با بیان اینکه اگر انجمن اولیاء و مربیان رسالت خود را به خوبی انجام ندهند آموزش خانواده به شکل مباحث تکراری و غیرمفید است، ابراز کرد: در نتیجه آموزش‌وپرورش و خانواده هر کدام راه خود را می‌روند.

وی با اشاره به اینکه تربیت دانش آموران نیازمند چهار مؤلفه است، اظهار داشت: همدلی مهم‌ترین مؤلفه بین مربیان و خانواده‌ها است که باید ایجاد شود که در غیر این صورت در تربیت نسل آینده موفق نمی‌شویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه انجمن اولیاء و مربیان باید واسطه بین خانواده و مربیان باشد، ابراز کرد: اگر همه افراد به این اعتقاد داشته باشند که بدون همفکری و هماهنگی نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید آن زمان کارها به درستی انجام می‌شود.

خزاعی بیان کرد: مربیان باید به این نتیجه برسند که بدون همکاری خانواده نمی‌توانند به نتیجه دلخواه برسند و با تغییر نگرش و بینش قطعاً راهی برای اداره بهتر مدرسه و تربیت دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مربیان به همکاری و همفکری همه اولیاء نیازمند هستند، افزود: هیچ‌کس بهتر از والدین نمی‌تواند شناخت از دانش آموزان را به ما بدهد که در این شرایط می‌توانیم فرزندانی مسئولیت‌پذیر در جامعه پرورش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار