رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه قطب و مرکزیت پزشکی دنیا در همدان است گفت: این مرکزیت حکیم هزاره شیخ الرئیس ابوعلی سینا است که آرامگاه وی در همدان قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 23 August 2017

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه قطب و مرکزیت پزشکی دنیا در همدان است گفت: این مرکزیت حکیم هزاره شیخ الرئیس ابوعلی سینا است که آرامگاه وی در همدان قرار دارد.

به گزارش تسنیم، سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار در آئین ادای احترام به مقام شامخ شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا در آرامگاه بوعلی شهر همدان، اظهار داشت: از استان همدان پیشنهاد نامگذاری روز پزشک داده شد و رئیس جمهور وقت از این موضوع به خوبی استقبال کرد.

وی با بیان اینکه قبله عالم طب در دنیا تا قرن‌ها ابوعلی سینا بوده است عنوان کرد: مرجع و قطب همه پزشکان ایران و جهان، بوعلی‌سینا است و پزشکان همدانی افتخار می‌کنند که در جوار این فقیه و حکیم بزرگوار به طبابت و خدمت به مردم می‌پردازند.

موسوی‌بهار از مردم سراسر ایران و دنیا برای زیارت قبر و دیدار از آرامگاه بوعلی همدان دعوت کرد و گفت: از تمامی مردم بزرگوار ایران و جهان و به ویژه جامعه پزشکی دعوت می‌شود در همه ایام و به ویژه روز بزرگداشت حکیم بوعلی‌سینا در کنار این استاد بزرگ قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ادای سوگندنامه فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی همدان در این برنامه عنوان کرد: از 4 سال گذشته ادای سوگند پزشکی در حضور استاد بزرگوار و قطب عالم پزشکی جهان اجرا می‌شود که تنها در همدان اینگونه برگزار می‌شود.

موسوی بهار با بیان اینکه تصریح کرد: امیدواریم پزشکان عزیز به تأسی از این استاد ارجمند تا پایان عمر به شیوه کار وی پایبند باشند.

در این مراسم مصحح کتاب قانون نیز اظهار داشت: در سنت علمی ما که هنوز هم در حوزه‌های علمیه برقرار است علما شب هنگام زود می‌خوابند و سحر به کسب علم می‌پردازند ولی برخی تحریف گران برای تحریف در ذکر و بیان اعمال شیخ الرئیس وقت مطالعه ایشان را شب هنگام ذکر کرده‌اند که اشتباه است.

نجف قلی حبیبی بیان کرد: در کتاب شرح علم پزشکی شاگرد ایشان می‌نویسد که قبل از اذان صبح به خدمت ابن سینا می‌رسیدیم و این سنت علمی هنوز هم در ایران برقرار است و در هیچ یک از آداب اسلامی مطالعه در طول شب مرسوم نیست و شهرت ایشان و برخی عنادها با ایشان سبب شد در طول تاریخ جعلیاتی را  در مورد ایشان بنویسند.

وی با تأکید بر اینکه در مسائل مبنایی ابن سینا هنوز زنده است تصریح کرد: ابوعلی سینا برای ورزش اهمیت زیاید قائل بود و 20 جمله نیز در این باره دارد، تعریف ابن سینا از ورزش یک حرکت و جنبش ارادی است که باید به اندازه ای باشد که انسان پی در پی نفس بزند ضمن اینکه درآن آورده شده که کار روزانه مردم و حرکتشان ورزش نیست.

حبیبی اظهار داشت: همچنین ابوعلی سینا می‌فرماید اندازه طعام باید بر اساس عادت و توانایی هر فرد باشد و بهترین و سازگارترین غذا لذت بخش ترین آنهاست.

وی تصریح کرد: بهترین خواب آن است که غرق در خواب باشی و بهترین کار برای نوزادان این است که با آوازهای لطیف با موسیقی ملایم حرکتش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار