مدیرکل بهزیستی استان همدان در خصوص هدف و رویکرد این برنامه یادآور شد: این برنامه در حاشیه شهرها به‌صورت سلامت‌محور روانی و اجتماعی باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با فعالیت‌های مشاوره‌ای روانی و آموزشی در قالب طرح مشارکت‌پذیری با رویکرد توسعه محلی با برنامه‌های پایگاه سلامت اجتماعی، گروه‌های همیار محلی و مراکز مشاوره سطح یک مقدماتی و ظرفیت‌سازی محلی است.
کد خبر: ۴۴۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 26 June 2017
مدیرکل بهزیستی استان همدان از جذب گروه‌های همیار وتسهیلگر محلی داوطلب براي فعاليت در حاشيه شهر همدان خبر داد.

به گزارش فارس، حمیدرضا الوند در خصوص فراخوان جذب تسهیلگر محلی داوطلب اظهار کرد: شیوه‌نامه گروه‌های همیار به صورت یک فراخوان عمومی در سراسر کشور انجام می‌شود و همه استان‌ها موظف به فراخوان داوطلب در این خصوص هستند.

وی افزود: در سیستم ارتقای اجتماعی و سلامت روان نیز برنامه‌هایی طراحی شده که یک بخش آن توسعه محلی است که در قالب سیاستگذاری محلی توسط گروه‌های همیار تشکیل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: این گروه‌ها در قالب آموزش وارد محله‌ها و افراد محلی را درگیر مشکلات می‌کنند وبا نظرسنجی درخصوص محله ونیازهای آنجا درصدد شناسایی اولویت این نیازها قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه پس از انتخاب اولویت‌ها یک پروژه در قالب موضوعات آموزشی، تحقیقی و اجرایی نوشته می‌شود گفت: این پروژه‌ها برای حمایت مالی به سازمان‌های حمایتی همچون شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی و... ارجاع داده می شوند.

الوند ادامه داد: در نهایت تصمیم‌گیرندگان اصلی محله هستند و با این اقدام بدنه دولت را کوچک و مردم رادرگیر مشکلات خودشان می‌کنند تاخود در برنامه‌ریزی واجرای برنامه‌ها دست به کار شوند.

وی با بیان اینکه کار بسترسازی این گروه‌های همیار در محلات بر عهده بهزیستی به عنوان بازوی اجرایی این برنامه است خاطرنشان کرد: مشارکت اجتماعی بخش محلی به معنی تمرکززدایی و انتقال اختیار از دولت به مردم است و افرادی که این کار را انجام می‌دهند به عنوان گروه‌های همیار درقالب یک مجموعه در استان و زیرمجموعه آن ها در شهرستان های دیگر فعال می‌شوند.

الوند در خصوص چگونگی جذب گروه‌های همیار و داوطلب تسهیلگر محلی تصریح کرد: افراد با هر بینش و سلیقه از هر صنف مختلف که علاقمند و توانمند باشند می توانند عضو این گروه های همیار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در خصوص هدف و رویکرد این برنامه یادآور شد: این برنامه در حاشیه شهرها به صورت سلامت‌محور روانی و اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با فعالیت‌های مشاوره‌ای روانی و آموزشی در قالب طرح مشارکت‌محوری با رویکرد توسعه محلی با برنامه‌های پایگاه سلامت اجتماعی، گروه‌های همیار محلی و مراکز مشاوره سطح یک مقدماتی و ظرفیت‌سازی محلی است.

وی با بیان اینکه در فراخوان جذب تسهیلگر محلی، محلاتی که در حاشیه شهر هستند در اولویت کاری ما قرار دارند افزود: اگر فعالیت با هدف برنامه توسعه و تغییر بخواهد انجام شود باید هر دستگاهی اولویت تغییر برنامه را از وضع موجود به وضع مطلوب در حاشیه شهر اجرا کند.

الوند با بیان اینکه در فراخوان امسال استقبال چندانی انجام نشده است گفت: خروجی این برنامه عدالت‌محوری، ایجاد رفاه اجتماعی، عدالت برابری، فقرزدایی و محرومیت‌زدایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار