شهردار همدان از تجهیز ۲۱۰ اتوبوس در همدان به دستگاه کارت خوان بلیت الکترونیک خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 07 June 2015
شهردار همدان گفت: در حال حاضر ۲۱۰ دستگاه از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در ۳۷ خط از خطوط شهری همدان به دستگاه کارت خوان بلیت الکترونیک مجهز شده اند.

به گزارش مهر، سید مصطفی رسولی در مراسم افتتاحیه پروژه کارت بلیت الکترونیک و سامانه مدیریت ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان با بیان اینکه برای پویایی شهر در مدیریت شهری نیاز به منابع درآمد پایدار است، اظهار داشت: با دو وجهی کردن بودجه شهرداری همدان و وجود درآمدهای پوششی و جاری این امکان فراهم خواهد شد.

وی با افزودن این نکته که همه پروژه های عمرانی شهر همدان فعال است، گفت: در همدان پروژه ای وجود ندارد که در حال حاضر دچار رکود باشد.

شهردار همدان به اقدامات موثر در حوزه حمل و نقل و ترافیک همدان در دو سال گذشته اشاره و عنوان کرد: بیش از ۶۰ نقطه حساس شهری با نصب دوربین های کنترل سرعت و علایم افقی و عمودی اصلاح شده است.

رسولی با اشاره به پروژه کارت بلیت الکترونیک و سامانه مدیریت ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان، بیان داشت: در حال حاضر ۲۱۰ دستگاه اتوبوس از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در ۳۷ خط از خطوط شهری همدان به دستگاه کارت خوان مجهز شده اند و ۱۶ ایستگاه برای ارائه خدمات به شهروندان در این خصوص در سطح شهر دایر شده است.

وی استفاده از کارت بلیت الکترونیک را شامل ۱۰ درصد تخفیف دانست و گفت: یکی از وظایف دولت کمک به مدیریت شهری است که در نیمه نخست سال گذشته یک میلیارد و ۵۷۰ تومان یارانه در این خصوص به شهرداری داده شد که از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش خصوصی باقی آن مربوط به منابع درآمدی و بخش خصوصی است.

شهردار همدان به خرید ۲۵ دستگاه اتوبوس در سال گذشته از سوی شهرداری اشاره و عنوان کرد: در پی امضای تفاهم نامه با سازمان محیط زیست در سال گذشته، یکی از شاخص ها خرید اتوبوس برقی است، چراکه همدان به عنوان یکی از پنج شهر دارای هوای سالم در جهان معرفی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان نیز با بیان اینکه این حرکت پلی برای گذر از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن خواهد بود، گفت: اگرچه خرید اتوبوس یک وظیفه حاکمیتی است اما به دلیل مشکلات بودجه ای که در دولت وجود دارد شهرداری ها خود این اقدام را انجام می دهند.

کامران گردان با اشاره به خرید ۲۵ دستگاه اتوبوس در سال گذشته، ادامه داد: حمل و نقل شهری تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به کارهای روزمره و جابجایی مسافرین دارد و تا پایان امسال نیز ۱۰ دستگاه دیگر به ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان خواهد شد.

وی مزایای کارت بلیت الکترونیک را برشمرد و افزود: صرفه جویی در زمان، کنترل بهینه مسافرین و خدمات رسانی، توسعه کارت بلیت در حوزه های دیگر، کاهش در هزینه ها، امنیت و کنترل گردش مالی در شبکه حمل و نقل و ...و از مزایای آن است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار