حافظ روشندل اهل ترکیه بابیان اینکه نابینایی را امتحانی الهی می‌دانم گفت: نابینایی بریدن از جامعه نیست.
کد خبر: ۴۱۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 30 April 2017
«علی اوزکول»، حافظ روشندل ۲۶ ساله از ترکیه، در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، شرکت کرد و با دیگر متسابقان روشندل در رشته حفظ کل به رقابت پرداخت.

به گزارش ایکنا، این حافظ روشندل با بیان این مطلب که قرآن کریم تأثیر زیادی را در زندگی او داشته است، گفت: انسان‌ها به یک منبع مملو از آرامش و معنویات نیاز دارند که زندگی خود را در سایه آن شکل دهند و این همان قرآن کریم است. قرآن به من آموخت که خداوند در همه حال چراغی را برای هدایت انسان‌ها در نظر گرفته است که می‌توان چاره حل مشکلات را در آن یافت.

وی با اشاره به این موضوع که در مسجدی واقع در میدان اصلی شهر «آک شهر» از توابع استان «قونیه» به عنوان مؤذن تحت نظر سازمان دیانت ترکیه فعالیت دارد، افزود: ایفای نقش فعال در جامعه مرا امیدوار نگه می‌دارد. زیرا نشان می‌دهد که ما می‌توانیم به خودمان متکی باشیم. شاید اگر من این علاقه و اشتیاق را برای یادگیری قرآن در خود نداشتم، اکنون زندگی من این قدر پر از شور و هیجان نبود. بدون انس با قرآن، باید جهانی را عاری از معنویات تصور می‌کردم. من در سایه این کتاب آسمانی دو بار به حج عمره مشرف شدم و این برایم بسیار مسرت‌بخش است.

علی ازکول، با بیان این که هیچگاه نابینایی را به عنوان مانعی برای پیشرفت تلقی نکرده است، گفت: اجازه دهید این موضوع را با کمی مزاح و شوخ‌طبعی شرح دهم. من هم اکنون احساس می‌کنم که در کنار شما دو نفر دیگر نیز وجود دارند. از کودکی نیز این ویژگی را در خود داشتم که خود را فرد نابینا نمی‌دیدم؛ در آن دوران برای حفظ روحیه و بردباری همیشه به خانواده‌ام می‌گفتم که من شما را می‌بینم. حال این که من به طور مادرزادی نابینا به دنیا آمده‌ام.

این حافظ روشندل، در مورد چگونگی یادگیری قرآن کریم، گفت: یادگیری قرآن را از دوران کودکی آغاز کرده‌ام. هر سال در فصل تابستان پس از تعطیلی مدارس به کلاس‌های قرآنی رفته و روخوانی آن را با استفاده از الفبای بریل می‌آموختم. فراگیری قرآن، در من شور و نشاط زیادی را ایجاد می‌کرد. البته شیوه یادگیری صرفا منحصر به الفبای بریل نبود، بلکه گوش دادن به صوت تلاوت قاریان صاحب‌نام جهان اسلام نیز تأثیر زیادی را در یادگیری قرآن داشت.

وی تصریح کرد: هنگامی که دوران تحصیل را در مقطع دبیرستان سپری می‌کردم، تصمیم گرفتم که حافظ قرآن شوم. به یاری خداوند متعال در مدت زمان ۸ ماه از عهده‌ این کار برآمدم. این موفقیت در واقع موجب پیشرفت من در زمینه تحصیلی نیز شد؛ به طوری که اکنون فارغ‌التحصیل رشته الهیات در مقطع کارشناسی هستم.

علی ازکول با بیان اینکه مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران اولین تجربه وی در سطح بین‌المللی است، افزود: امیدوارم که این مسابقات در سال‌های آتی ادامه یاید. به نظر من ایجاد فرصتی برای شکوفایی استعداد‌‌های قرآنی امری تحسین برانگیز است. نه تنها ایران، بلکه تمامی جهان اسلام باید در گسترش فعالیت‌های قرآنی ویژه روشندلان نقش فعالی را ایفا کند.

این حافظ روشندل در پایان این گفت‌و‌گو نیز تأکید کرد: نابینایی را امتحانی الهی ‌می‌دانم. پیام من به ‌همه روشندلان جهان اسلام این است که فعال باشند، زبان نوشتاری کشورشان را یاد بگیرند و همواره برای رسیدن به اهداف بزرگ تلاش کنند؛ به کلاس‌های قرآنی بروند. شعار ما این است که نابینایی، بریدن از جامعه نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار