مسئول آموزش ترافیک پلیس راهور همدان از کاهش 18 درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی با اجرای طرح همیار پلیس خبر داد و گفت: امسال 31 هزار دانش‎آموز در قالب همیاران پلیس به صورت چهره به چهره آموزش‎های لازم را کسب کرده‎اند.
کد خبر: ۱۸۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 16 February 2016

مسئول آموزش ترافیک پلیس راهور همدان از کاهش 18 درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی با اجرای طرح همیار پلیس خبر داد و گفت: امسال 31 هزار دانش‎آموز در قالب همیاران پلیس به صورت چهره به چهره آموزش‎های لازم را کسب کرده‎اند.

به گزارش فارس،سید جواد حسینی با اشاره به فعالیت‎های صورت‌گرفته در حوزه آموزش فرهنگ ترافیکی در همدان اظهار کرد: توجه به کاهش تصادفات و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از موضوعاتی است که باعث شده یک نهاد مستقل در پلیس راهور به نام «آموزش و فرهنگ پلیس ترافیک» فعالیت داشته باشد.

وی از آموزش کودکان و نوجوانان با هدف افزایش فرهنگ ترافیکی خبر داد و گفت: آموزش این قشر در قالب همیاران ‎پلیس و پلیس‎یاران نوجوان در این بخش نمود عینی پیدا می‎کند، از ابتدای سال جاری تا اول بهمن 31 هزار دانش‎آموز در قالب همیاران پلیس به صورت چهره به چهره آموزش‎های لازم را کسب کرده‎اند.

مسئول آموزش ترافیک پلیس راهور همدان استفاده از ظرفیت پارک ترافیک همدان و آموزش 5 هزار نفر در این پارک‎ها به صورت تئوری و عملی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: تا زمانی که شرایط جوی اجازه می‎داد از این پارک برای آموزش جامعه هدف استفاده شد.

حسینی با اشاره به راه‎اندازی غرفه همیاران پلیس در نمایشگاه بین‎المللی کودک و نوجوان، از بازدید 4 هزار و 700 دانش‎آموز خبر داد و اضافه کرد: برای این افراد کارت همیار پلیس صادر شده است، در بخش آموزش رانندگان وسایل نقلیه عمومی 55 جلسه آموزشی به صورت منظم برگزار شده و 4 هزار راننده آموزش‎های لازم را کسب کرده‎اند.

مسئول آموزش ترافیک پلیس راهور همدان از آموزش قوانین و مقررات به رانندگان و بازآموزی آن سخن به میان آورد و با بیان اینکه احصای دلایل وقوع تصادفات از دیگر موارد آموزشی بوده است، ارائه مطالب در قالب پخش فیلم‎های آموزشی را تأثیرگذار دانست.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‎های رسانه‎های استان از جمله صداوسیما گفت: در همین راستا بیش از 105 برنامه تلویزیونی و رادیویی برای آموزش فرهنگ ترافیکی پخش شده است.

حسینی از درج بیش از 700 مطلب آموزشی و خبری در مطبوعات و خبرگزاری‎های استان خبر داد و افزود: برگزاری کلاس آموزشی برای سازمان‎های دولتی و نظامی نیز بیش از 50 جلسه بوده است.

وی با اشاره به انجام تبلیغات محیطی ارتقای فرهنگ ترافیکی، اظهار کرد: بیش از 200 بنر در حوزه قوانین راهنمایی و رانندگی و لزوم رعایت آن نصب شده است.

مسئول آموزش ترافیک پلیس راهور همدان در ادامه سخنانش فرهنگ‌سازی را یک کار بلندمدت و دیربازده دانست و افزود: در طرح‏‌ همیاران پلیس، حدود 86 درصد از والدین به تذکرات فرزندانشان اهمیت داده‎اند که این امر نشان از تأثیرات عمیق فرهنگ‌سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح 18 درصد تخلفات کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: از 211 نفر فوتی تصادفات درون‎شهری در سال 84 با فرهنگ‌سازی‎های صورت‌گرفته در سال 93، تعداد 89 نفر کاهش را شاهد بودیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در همین راستا و با اقدامات صورت‌گرفته 60 درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم، این در حالی است که تعداد خودروها افزایش دو برابری داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار