مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پوشش گسترده بیمه سلامت برای روستاییان استان همدان خبر داد
کد خبر: ۱۰۷۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 02 October 2022
 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از پوشش گسترده بیمه سلامت برای روستاییان استان همدان خبر داد.
 
به گزارش تابناک همدان،  فریبرز نیاستی؛ مدیرکل بیمه سلامت همدان در جلسه شورای اداری استان همدان به تشریح فعالیت‌ها و خدمات بیمه سلامت در استان پرداخت و اظهار کرد: این مجموعه در سه محور اساسی یعنی دسترسی عادلانه به خدمات درمانی، سلامت محوری و حفاظت مالی تلاش‌هایی دارد.
 
وی با بیان اینکه در زمینه بیمه سلامت و عرصه پیشگیری دو مسئله «فشار خون» و «دیابت» را شناسایی و نشان‌دار می‌کنیم تا در پرونده سلامت افراد ذکر شود گفت: اگر این دو مولفه در افراد مشخص شود، نسبت به کاهش هزینه‌ها و بهبود زندگی افراد اثرگذار است.
 
 نیاستی به صندوق «بیمه روستائیان» به عنوان مهمترین صندوق این مجموعه با پوشش ۵۵ درصد جمعیت استان معادل ۶۲۴ هزار نفر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه می‌توانیم بگوییم که در حال حاضر هیچ روستایی در استان نیست که بیمه نباشد.
 
وی از زیرپوشش قرار دادن ۲ هزار و ۱۶۲ بیمار خاص در استان از سوی بیمه سلامت خبر داد و افزود:‌ بالاترین هزینه‌های درمان بیماران خاص مربوط به بیماران دیالیزی است.
 
این مقام مسئول  به روند پرداخت مطالبات مراکز درمانی از سوی سازمان بیمه سلامت در استان اشاره کرد و گفت: پرداخت‌های ما به روز است و تاکنون مطالبات بیمارستان‌ها، آزمایشگاهها و داروخانه‌ها پرداخت شده و مطالبات مراکز خصوصی نیز با تخصیص‌های آینده به زودی پرداخت می‌شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه علاوه بر 624 هزار روستایی عزیزی که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، 326 هزار نفر نیز در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی در استان به صورت رایگان تحت پوشش می باشند و تعداد دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان نیز به ۳۰ مرکز افزایش یافته است عنوان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی، پوشش بیمه خدمات درمانی ناباروری، پرداخت هزینه درمان ناباروری، اجرای طرح ملی دارویار و فعال‌سازی صندوق بیماران صعب‌العلاج از جمله برنامه‌های محوری سازمان بیمه سلامت است که در حال پیگیری و انجام می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار