در ۱۵ روز منتهی به اربعین حسینی امسال اتفاق افتاد:
مصرف بنزین در بازه زمانی ۱۵ روز منتهی به اربعین سال ۱۴۰۱ در مقایسه با همین بازه سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳ درصد افزایش یافت و رکورد تازه‌ای از خود بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 20 September 2022

مصرف بنزین در بازه زمانی 15 روز منتهی به اربعین سال 1401 در مقایسه با همین بازه سال 1400 حدود 33 درصد افزایش یافت و رکورد تازه ای از خود بر جای گذاشت.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، امین روستایی، مدیر منطقه گفت: استان همدان با قرارگيري در موقعيت خاص جغرافيايي و اتصال دهنده مناطق شمالي و مركزي به غرب و جنوب كشور نقشي مهم در سوخت رساني در بخش حمل و نقل سبك و سنگين ايفاء مي كند.

وی ادامه داد: در موسم بزرگترين تجمع سياسي - عبادي شيعيان در كربلاي معلي، از سراسر كشور زائران حرم مطهر ابا عبدالله الحسين (ع) از اين استان و بزرگراه كربلا عبور کرده و بركت توفيق خدمت خادمان سوخت رسان دارالمومنين همدان را تضمين مي كند.

او افزود: به دلیل فوق منطقه همدان تأمين كننده عمده سوخت مورد نياز وسايل نقليه عبوري انتقال زائران حسيني از جاي جاي ميهن اسلامي به عتبات عاليات و بالعكس است.

روستایی تصریح کرد: در ايام اربعين حسيني و با توجه به اشتياق وافر و عزم بي سابقه و روز افزون عاشقان حضرتش در حركت بسوي كربلاي معلي و بين الحرمين شريف براي شركت در مراسم عزاداري چهلمين روز شهادت مظلومانه حضرت ابا عبدا... الحسين (ع) و ياران باوفاي آن حضرت، سوخت رساني به مجاري عرضه در طول مسير، با قوت و شدت بيشتري همراه شد و سوخت رسانان با شور حسيني خود اجازه ندادند حتا لحظه اي جريان عرضه سوخت در جايگاه ها كند يا متوقف شود.

مدير منطقه همدان با اشاره به افزايش محسوس مصرف سوخت در ايام منتهي به اربعين خاطرنشان کرد: در 15 روز منتهی به اربعین امسال (11 تا 26 شهریور) 31 میلیون و 405 هزار لیتر بنزین در منطقه همدان به مصرف رسید که فراتر از ایام 15روزه قبل از اربعین سال 1400 (22 شهریور تا 5 مهر) است.

وی از پیک مصرف در روز 17 شهریورماه جاری با 2 میلیون و 600 هزار لیتر مصرف بنزین خبر داد در حالی که در حالت عادی میانگین مصرف روزانه در استان همدان 1 میلیون 450 هزار لیتر است که با مقایسه این دو رقم شاهد افزایش 80 درصدی در روز مذکور هستیم.

روستايي اظهار داشت: موقعيت خاص استان همدان، اين امكان را بوجود آورده است تا واسط استان هاي مركزي و استان هاي مرزي با ويژگي ها و محدوديت هاي خاص سوخت رساني خود باشد؛ لذا تامين بي وقفه سوخت مجاري عرضه بين راهي در شرايط گوناگون بويژه در چنين مناسبت باعظمتي از اهميت ویژه‌ای برخوردار باشد.

گفتنيست با توجه به حجم عظيم مسافرت زائران هموطن در محورهاي مواصلاتي استان و بزرگراه كربلا به سوي سرزمين عشق و دلدادگي، سرزمين عراق، روند فزاينده مصرف سوخت همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار