دستاورد سفر رییس جمهور برای شهرستان همدان اعلام شد:
فرماندار همدان گفت: در سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، اجرای ۶۷ طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 05 August 2022
فرماندار همدان گفت: در سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، اجرای ۶۷ طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به تصویب رسید.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی اظهار داشت: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان مشتمل بر ۱۷۹ طرح در سفر رییس جمهور به استان همدان مصوب شد که سهم شهرستان همدان با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت اجرای ۶۷ طرح با اعتبار چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار یک ساله شهرستان همدان ۳۰۰ میلیارد تومان است که میانگین تخصیص آن به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

محمدی افزود: این طرح‌ها شامل ۳۲ طرح زیرساختی، ۲۲ طرح فرهنگی، آموزشی، علمی و پژوهشی، هفت طرح حوزه بهداشت و درمان، چهار طرح گردشگری و ۲ طرح حمایتی از بهزیستی و کمیته امداد است.
وی مهمترین طرح‌های مصوب این شهرستان در سفر هیات دولت را شامل تکمیل و تجهیز اردوگاه فجر کمیته امداد، مجتمع آموزشی آموزش و پرورش، تکمیل دانشکده فرهنگیان، تکمیل اردوگاه دانش آموزان استثنایی امیرالمومنین (ع)، ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز بیمارستان اکباتان و تخصیص اعتبار برای مرکز جامع ۲۱۷ تخت خوابی سرطان بیمارستان بعثت، خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویی و مجموعه ۱۱۰ واحدی خوابگاه متاهلی علوم پزشکی دانست.
فرماندار همدان، اختصاص اعتبار برای تکمیل سالن آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه بوعلی، تکمیل و تجهیز دانشکده شیمی، تکمیل و راه اندازی مرکز درمان ناباروری، تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی، تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری و تکمیل مرحله دوم دانشکده مهندسی بوعلی را از دیگر طرح‌های مهم مصوب سفر رییس جمهور عنوان کرد.
محمدی ادامه داد: تکمیل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی، تکمیل موزه هنر‌های معاصر همدان، تکمیل کتابخانه ملی اسناد غرب کشور، تکمیل تالار قرآن همدان، خرید یک دستگاه نردبان بلند مرتبه برای شهرداری همدان، تامین آب بین حوزه ای، اعتبارات تکمیل شبکه فاضلاب همدان، تکمیل سالن ورزش باستانی، تکمیل راه دسترسی به راه آهن همدان، راه آهن همدان- ملایر، ایمن سازی راه‌های حادثه خیز و تعریض مسیر‌های محور گنجنامه - همدان، بزرگراه همدان- قهاوند به آزاد راه از دیگر طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور برای این شهرستان است.
محمدی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبار یک ساله شهرستان همدان ۳۰۰ میلیارد تومان است در حالیکه در سفر هیات دولت به استان همدان چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به این شهرستان تخصیص یافت.
وی گفت: برای آبرسانی بین حوضه‌ای یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور اختصاص یافت که ۷۰۰ میلیارد تومان آن از محل تهاتر نفت پرداخت می‌شود.
فرماندار همدان اظهار داشت: اعتبار سالجاری طرح‌های شهرستان همدان ۱۶۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که در توزیع آن عدالت و نظر کارشناس ملاک عمل بوده است.
محمدی افزود: امسال ۱.۵ میلیارد تومان برای زندان مرکزی پیش بینی شد تا برای احیای راه‌های دسترسی، تامین تجهیزات و امکانات بیشتر حفاظتی هزینه شود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار اعتباری برای سازمان تعاون روستایی در سال جاری پیش بینی شد که امید می‌رود مسئولان این سازمان در راستای حمایت از کشاورزان با تجهیز محل نگهداری محصولات و سردخانه اقدام‌های لازم را انجام دهند.
فرماندار همدان گفت: گشت رضویون در کنار دیگر رده‌های نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت تلاش و همکاری می‌کنند بنابراین در بودجه سالجاری شهرستان همدان اعتباری برای گشت رضویون و رده‌های بسیج مقاومت با هدف تقویت امنیت در نظر گرفته شد.
وی با تاکید بر اینکه بلافاصله بعد از ابلاغ اعتبار سالجاری شهرستان باید نسبت به تبادل تفاهم نامه‌ها اقدام شود اضافه کرد: تقویت ایستگاه ماهواره‌ای اداره کل هواشناسی با رویکرد ارائه داده‌های آماری دقیق مورد توجه بوده و امسال از محل منابع شهرستانی و ملی اعتبارانی برای این طرح دیده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار