کد خبر: ۱۰۵۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ 04 July 2022
به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان گفت: شیوع بیماری وبا در برخی از کشور‌های همسایه بویژه غرب کشور احتمال موارد آلوده در کشور و استان افزایش یافته و ضرورت دارد مراقبت‌های بهداشتی و نظارت بویژه در مراکز عمومی با جدیت بیشتری اعمال شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های مذهبی پیش رو بویژه اعیاد، مراسم عرفه و اربعین حسینی افزود: هیات‌های مذهبی در مدیریت کرونا همکاری‌های خوبی داشتند که لازم است در این خصوص نیز ضمن هماهنگی مرکز بهداشت با شورای هیات‌های حسینی همدان باید اقدامات لازم انجام شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه تاکنون موردی از شیوع وبا در همدان مشاهده نشده است تاکیدکرد: ضمن توجه بیشتر به بهداشت فردی، نظارت بر واحد‌های صنفی، سرویس‌های بهداشتی، آرامستان همدان و سایر مراکز عمومی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به گزارش مرکز بهداشت همدان مبنی بر ۴۰ مورد بازرسی سبزیکاری‌ها و ۱۳مورد اقدام قانونی قانونی در رابطه با سبزیکاری‌هایی که از آب فاضلاب استفاده می‌کردند اظهار کرد:با توجه به تهدید جدی سلامت مردم و حقوق عامه باید اقدام قانونی در اسرع وقت انجام و ضمن تسریع در امحا محصولات آلوده از ورود آن به بازار جلوگیری شود.

محمدی خواستار جلوگیری از عرضه قلیان در تفرجگاهها، خودرو‌ها و سایر مراکز عمومی، صنفی و گردشگری شد و اضافه کرد: اینکه در استان‌های دیگر با عرضه قلیان چگونه برخورد می‌شود برای ما ملاک نیست، در این راستا ما با دستورالعمل‌های قانونی مشخص، فرهنگ و بحث سلامت مردم مواجهیم که دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید بعنوان ضابط وظایف خود را انجام دهند. 

فرماندار همدان با بیان اینکه افزایش نزاع، خشونت و درگیری‌ها نشانه نیاز جامعه به ارایه بیشتر خدمات بهداشت روان و‌آموزش‌های رفتاری و اقدامات فرهنگی است تصریح کرد: اطلاع رسانی رکن اصلی است و باید در کنار آن میدانی وارد عمل شد.

وی افزود: برقراری ایستگاه‌های سیار در سطح شهر بویژه مراکز پر تردد مثل پیاده راه‌ها جهت اجرای طرح‌های سلامت روان، کنترل فشار خون و دیابت همراه با ارایه خدمات مشاوره‌ای رایگان توسط مرکز بهداشت، هلال احمر و معاونت فرهنگی شهرداری مورد تاکید می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار