کد خبر: ۱۰۵۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ 18 June 2022

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان گفت : برابر بررسی بعمل آمده در سال 1400 مهمترین عوامل مرگ و میر مورد بررسی قرار گرفته که با توجه به شیوع کرونا ، بیماری های دستگاه تنفسی با 1747 مورد نخستین عامل مرگ در همدان بوده است.

وی آمار علل مرگ و میر را در جهت اصلاح رفتارها، تغذیه، سبک زندگی و سایر برنامه ریزی ها قابل توجه دانست و افزود : بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، بیماریهای غدد و تغذیه، حوادث غیر عمدی مانند تصادفات، غرق شدگی و برق گرفتگی به ترتیب دومین تا پنجمین علل مرگ و میر طی سال گذشته در همدان می باشد.

فرماندار همدان با اشاره به ضرورت ثبت بهنگاه وقایع حیاتی چهارگانه در موعد قانونی تعیین شده یادآور شد : آمار باید بهنگام و دقیق باشد تا در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها بتوانیم برنامه ریزی مطلوب تری داشته باشیم.

وی از افزایش ولادت و کاهش 35 درصدی وفات طی دوماهه نخست سالجاری در همدان خبر داد و افزود : سال 1400 نسبت به سال 1399 شاهد کاهش 3.6 درصدی ولادت و 0.6 درصدی وفات در همدان بودیم که امیدواریم افزایش ولادت در دو ماهه سالجاری ادامه یابد و با مهار کرونا همچنان شاهد کاهش مرگ و میر باشیم.

رئیس شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان تصریح کرد : در مقایسه آمار ازدواج و طلاق سال 1400 با سال 1399 شاهد کاهش ۱۷۹ مورد واقعه ازدواج و ۱۲۰ مورد واقعه طلاق هستیم.

محمدی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه مدیریت شهری در خاکسپاری قانونمند متوفیان افزود : تفاوت قیمت از جمله عواملی است که به خاکسپاری اموات در آرامستانهای روستاها دامن زده است و‌ باید تدابیری پیش بینی شود که از خاکسپاری اموات در آرامستانهای برخی از مناطق حاشیه شهر و بویژه مناطق الحاقی جلوگیری شود.

فرماندار همدان در پایان خواستار هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر پزشکی قانونی، نظام پزشکی،ثبت اسناد،ثبت احوال بیمارستانها و دهیاران را در ثبت بهنگام وقایع حیاتی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار