استاندار همدان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی، تابستان سختی پیش رو داریم.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳ 22 May 2022
استاندار همدان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی، امسال تابستان سختی پیش رو داریم و باید با مصرف بهینه در حوزه کشاورزی و آشامیدنی، منابع موجود را مدیریت کرد.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آب‌ها، تاسیسات و مجاری آبی استان همدان افزود: ذخایر آب‌های زیرزمینی در استان همدان در حال افت و به شدت رو به کاهش است که ادامه این روند مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند.

او گفت: استان همدان در یک تنش آبی بسیار شدید قرار دارد و مردم باید با همراهی خوب در بخش کشاورزی و آشامیدنی در رابطه با مدیریت مصرف آب همکاری داشته باشند.

او می‌گوید: در حوزه کشاورزی باید با آموزش و ترویج مصرف بهینه آب، نگاه لازم برای کشت و بهره برداری از محصولات کشاورزی کم آب بر ارائه شود.

استاندار همدان گفت: وزارت نیرو توجه خاصی به بهره برداری از طرح انتقال آب سد تالوار به استان همدان دارد و اعتبارات خوبی را برای آن تامین کرده است.

قاسمی فرزاد گفت: اختصاص یک هزار و ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد به این طرح نشان از عزم جدی وزارت نیرو برای انتقال آب به همدان و حل مشکل کم آبی دارد.

او افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، روند تکمیل این طرح از چهار ماه به ۲ ماه کاهش یافته است.

استاندار همدان گفت: اجرای قسمت‌های مخازن و تصفیه خانه این طرح به سرعت در حال اجرا و مواد مورد نیاز تهیه لوله، با مذاکرات با فولاد مبارکه در حال تامین است.

او گفت: نیرو‌های آب منطقه‌ای و آبفا، شبانه روز در حال تلاش هستند تا با مدیریت مصرف، از قطعی آب مشترکان جلوگیری شود.

قاسمی فرزاد گفت: تامین آب از تالوار پایان کار نیست و باید به دنبال یک منبع پایدار برای تامین آب همدان باشیم./ باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار