مدیرعامل شعبه انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به اهداء عضو در حسرت عضو پیوندی جان می سپارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ 21 May 2022

مدیرعامل شعبه انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: هر دو ساعت یک بیمار نیازمند به اهداء عضو در حسرت عضو پیوندی جان می سپارد.


به گزارش تابناک همدان از ایران انلان، مجید حمیدی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی اهدای عضو برای نجات زندگی هم‌نوع گفت: متاسفانه شاهد آمار بالای افرادی هستیم که به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.


وی گفت: در جامعه‌ای که پیشینه تاریخی بسیار طولانی دارد و در دنیا هم نوع دوستی آن زبانزد عام وخاص است، عده‌ای از بیماران هستند که با وجود راه درمان برای درد آنها، متاسفانه شاهد فوت بیماران نیازمند عضو پیوندی هستیم.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان با بیان اینکه فوتی ها بیمارانی هستند که یکی از اعضای حیاتی بدن خود را از دست می‌دهند و برای ادامه زندگی نیازمند به عضو پیوندی هستند، گفت: تنها راه درمان این بیماران استفاده کردن از عضو پیوندی است.

او افزود: متاسفانه به آمار این بیماران هر ۱۰ دقیقه یک نفر اضافه می‌شود و کمتراز هر ۱۲ ساعت یک نفر از آن‌ها به عضو پیوندی دست پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: با وجود آمار بسیار بالای بیماران مرگ مغزی، کمتر از نیم ساعت یک هموطن ما بر اثر تصادف فوت می‌شود که در سال چیزی حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر است و فقط یک چهارم از این افرادی هستند که می‌توانند کاندید اهدای عضو باشند و اعضایشان را اهدا کنند.

حمیدی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی اهدای عضو برای نجات زندگی هم‌نوع اضافه کرد: متاسفانه به دلیل اینکه خانواده آن‌ها راضی به اهدای اعضا نمی‌شوند ما شاهد آمار بالای افرادی هستیم که به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به مفهوم مرگ مغزی پائین است، اظهار داشت: راه‌های بسیاری وجود دارد برای اینکه این مفهوم را برای افراد جامعه تشریح کرده و اهدای عضو و کمک به هم‌نوع را فرهنگ‌سازی کنیم.

مدیرعامل اهدای عضو استان همدان گفت: شخصی که دچار مرگ مغزی می‌شود فرصتی است که خداوند به آن فرد می‌دهد که یاد و نام آن فرد برای سال‌های سال با مرگش بسته نشود./ ایران آنلای

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار