رئیس علوم پزشکی همدان گفت: نرخ ازدواج و موالید استان در سال‌های اخیر نزولی است.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 12 May 2022
رئیس علوم پزشکی همدان گفت: نرخ ازدواج و موالید استان در سال‌های اخیر نزولی است.

به گزارش تابناک همدان، محمدمهدی مجذوبی گفت: رئیس علوم پزشکی همدان گفت: نرخ ازادواج و موالید طی سال‌های اخیر نزولی شده به نحوی که آمار سالانه ۲۴ هزار ازدواج در دهه گذشته، اکنون به حدود ۱۲ هزار مورد کاهش یافته است.

او روز پنج‌شنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سلامت که به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت برگزار شد، گفت: همین امر موجب افزایش سن ازدواج و فرزند آوری و در نتیجه کاهش نگران کننده موالید شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هر چند مسائل اقتصادی جزو عوامل موثر و اصلی در کاهش جمعیت نیست، اما باید با برنامه‌ریزی موثر به خصوص در بیمارستان‌های تخصصی زنان و همچنین حوزه درمان و بیمه باید برای بهبود این روند تلاش کرد.

مجذوبی گفت: موضوع سلامت در برگیرنده فاکتور‌های مختلفی است و حوزه‌های بهداشت، درمان، غذا و دارو به طور مستقیم و حوزه‌های آموزش و پژوهش به صورت غیرمستقیم در ارتقای سلامت جامعه نقش آفرین هستند.

او گفت: برای مدیریت کرونا در حوزه برون سازمانی دستگاه‌های مختلفی ایثارگرانه خدمت کردند.

رئیس علوم پزشکی همدان گفت: بسیج و سپاه در حوزه بالینی، پیشگیری، واکسیناسیون و لجستیک مهار ویروس کرونا عملکرد درخشانی دارند.

فرمانده پدافند زیستی استان همدان نیز دراین جلسه با بیان اینکه بحران کرونا هنوز تمام نشده است، گفت: کرونا با همت و همراهی مردم و مسئولان تا حد زیادی مهار شده، اما همچنان نیازمند حساسیت مردم برای رعایت اصول بهداشتی هستیم.

سردار مهدی فرجی گفت: همدان جز استان‌هایی است که عملکرد موفقی در مهار همه گیری کرونا داشته و جایگاه خوبی را در کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار