کد خبر: ۱۰۳۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱ 09 April 2022
 استاندار همدان، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، ضمن تقدیر و تشکر از کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان، گفت: بر فراهم کردن زمینه افزایش تزریق دُز سوم واکنس کرونا در استان تاکید می‌شود. 

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد اظهار داشت: شیوه‌های اقناع‌سازی مردم در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دُز‌های مختلف واکسن کرونا، در دستور کار اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: تزریق دُز اول برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال، در دستور کار مراکز مربوطه قرار گیرد. 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه دستورالمعل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا در‌باره محدودیت‌های اعمال شده متناسب با رنگ‌بندی، مطابق با رنگ بندی شهرستان ها‌ی استان انجام و اجرا شود، افزود: اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز همدان در راستای تبیین معایب و تبعات برگزاری کلاس‌های درس به صورت غیر حضوری و همچنین مزایای برگزاری به صورت حضوری اقدام کنند. 

استاندار همدان اشاره کرد: نظارت بیشتری بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری انجام شود. 

وی تاکید کرد: پلیس فتا، با افرادی که اخبار کاذب، تبلیغات منفی علیه تزریق واکسن کرونا و همچنین آمار افزایش یا کاهش شیوع کرونا منتشر می‌کنند برخورد جدی و قانونی کند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تعداد مراجعین به اورژانس و مراکز شبانه‌روزی استان، ۲هزار و ۹۶۵ نفر که ۴۰ نفر از آن‌ها بستری و نتیجه آزمایش کرونای ۱۴ نفر دیگر به طور قطعی مثبت بوده است، گفت: تعداد کل بیماران بستری مشکوک و قطعی در استان ۲۸۸ نفر است که ۸۴ نفر از آن‌ها در آی. سی. یو، و وضعیت ۲۶ نفر دیگر نیز وخیم است. 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از هم‌استانی‌های عزیز، جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست داده است، گفت: تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها، مراکز شبانه‌روزی و اورژانس استان در هفته گذشته، ۱۰ درصد نسبت به هفته پیش از خود، افزایش یافته است. 

استاندار همدان تصریح کرد:  موارد جدیدِ افراد بستری شده در هفته گذشته در استان به علت ابتلا به کرونا، ۲۶۸ نفر بوده که به نسبت هفته پیش از آن ۷۵ نفر افزایش داشته و به ۳۴۳ نفر رسیده است.

این مقام مسئول اشاره کرد: در مجموع تعداد مرگ و میر در دو هفته گذشته در استان، ۷ نفر بوده است، این در حالی است که تعداد مرگ و میر در هفته پیش ۹ نفر بوده؛ یعنی ۲ نفر افزایش داشته است.

قاسمی فرزاد گفت:  وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های فامنین و نهاوند نارنجی و باقی شهر‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در استان، دُز اول، ۸۴درصد دُز دوم و ۴۳درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: خانم‌های باردار در استان ۱۰۰درصد دُز اول و ۹۴درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. 

او گفت:  ۹۵درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در استان، دُز اول و ۸۳ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

استاندار همدان اشاره کرد:  ۲۵ درصد افراد ۵ تا ۱۱ سال در استان، دُز اول و ۹ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد:  در بیش از ۸۰ درصد کلاس‌های مدارس استان تهویه مطبوع نصب شده و ۲۰ درصد دیگر آن نیز در دست انجام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار