همزمان با دهه فجر؛
 رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: همزمان با ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از ۶۷ طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر ۱۸۵ میلیارد تومان در مناطق مختلف این استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 02 February 2022

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: همزمان با ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از ۶۷ طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر ۱۸۵ میلیارد تومان در مناطق مختلف این استان آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، منصور رضوانی جلال  افزود: از این تعداد، ۱۹ طرح در بخش آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش تولیدات دامی، یک طرح در بخش ترویج کشاورزی، هفت طرح در بخش صنایع کشاورزی، یک طرح در بخش شیلات و ۲۷ طرح نیز در بخش تولیدات گیاهی اجرا و آماده بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح‌های کشاورزی زمینه اشتغال بکار ۳۶۴ نفر در استان همدان فراهم شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: عملیات اجرایی طرح زنجیره تولید تخم مرغ شهرستان نهاوند نیز همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود که برای اجرای مرحله اول این طرح ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی گفت: در مورد صادرات محصولات کشاورزی استان همدان در ۹ ماه نخست امسال ۲۶۹ میلیون دلار صادرات کشاورزی از استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود پنج درصد افزایش داشته است.

رضوانی‌جلال ادامه داد: ۲ هزار و ۶۰۰ نفر تعهد اشتغال این سازمان در سال جاری است که تاکنون برای ۲ هزار نفر در حوزه کشاورزی استان همدان شغل ایجاد شده که معادل ۸۵ درصد تعهد است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه این استان در اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی پیشرو کشور است، گفت:  به نحوی که امسال این عملیات در سطح حدود ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

ثبت جهانی سیر همدان در دست پیگیری است
وی با بیان اینکه ثبت جهانی سیر در دست پیگیری است، گفت: در حال حاضر، مؤسسه پژوهش‌های وزارت جهاد کشاورزی به دنبال انجام کار‌های ثبت جهانی سیر است.

کلنگ زنی پروژه زنجیره تولید تخم مرغ در نهاوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: پروژه زنجیره تولید تخم مرغ ۸۰۰ هزار قطعه‌ای نیز در شهرستان نهاوند کلنگ زنی می‌شود.

رضوانی جلال به کشتار مرغ در استان همدان اشاره کرد و افزود: باید مرغ مازاد در خارج از استان کشتار شود تا بتوانیم کیفیت مرغ را در استان همدان بالا ببریم.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار