ماه گذشته در استان همدان؛
معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان: طی ماه گذشته ۲ میلیون ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی استان داشتیم و این روند با شدت بیشتری در بهمن ماه برنامه ریزی شده که محصولات آن در پایان سال و تقریبا اواخر اسفند و شب عید به بازار می‌آید.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 23 January 2022
معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان :  طی ماه گذشته  ۲ میلیون ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های تولیدی مرغ گوشتی استان  داشتیم  و این روند با شدت بیشتری  در بهمن  ماه برنامه ریزی شده که محصولات آن در پایان سال و تقریبا اواخر اسفند و شب عید به بازار می‌آید

به گزارش تابناک همدان، حسین فضلی اظهار کرد: طبق برنامه های ضورت گرفته جوجه ریزی در این ایام بیشتر می شود  که در پایان سال به مشکل بر نخوریم.

وی گفت: از ابتدای دی ماه تاکنون  متوسط روزانه ۲۲۰ تن لاشه مرغ گرم در کشتارگاه‌های استان تولید شده و به بازار استان و سایر استان‌های کشور صادر شده و درحال حاضر مشکلی از این  بابت وجود ندارد و ما مازاد تولید داریم و  بازار کاملا اشباع  است  و حتی در روز‌های اخیر شاهد  عرضه مرغ پایین‌تر ازقیمت مصوب هستیم .

فضلی یادآور شد:  این روند را مجموعه  بهبود تولیدات  دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی طوری برنامه ریزی کرده اند که تولید مرغ در ماه‌های آتی و ماه  منتهی به رمضان مشکلی نداشته باشد ضمن اینکه علاوه بر این به عنوان ذخیره استراتژیک حدود ۸۰۰ تن مرغ منجمد توسط پشتیبانی امور دام  نیز در حال حاضر در انبار‌ها و سردخانه پشتیبانی امور دام ذخیره شده که در صورت نیاز به بازار تزریق خواهد شد.

وی در مورد میوه  مورد نیاز شب عید و ایام‌پایانی سال گفت:   اقدامات خوبی نیز از یکی دوماه قبل شروع شده، مباشر این موضوع سازمان تعاون روستایی استان همدان  بوده که انتخاب شده و اقدام به خرید کرده اند و پیش بینی و پیشنهاد دادیم که ۶۰۰ تن سیب و ۱۲۰۰ تن پرتقال هماهنگ کردند و به صورت مرکزی خریداری شده و در حال حاضر مشغول به حمل به سمت سردخانه‌های سطح استان برای نگهداری است.

فضلی تاکید کرد: با توجه به میزان تولید که در سطح کشور وجود دارد و امسال  میزان تولید بالا و خوب بود مشکل خاصی در رابطه با میوه شب عید نخواهیم داشت.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در خصوص گوشت قرمز گفت: در حال حاضر میزان تولید روزانه  استان متعادل و مناسب است و برای تنظیم بازار گوشت قرمز در زمان نیاز  از طریق پشتیبانی امور دام اقدام میشود در حال حاضر در زمینه گوشت قرمز دام سبک و سنگین دارای  مازاد تولید هستیم.
 
 وی ادامه داد: با هماهنگی لازم شرکت پشتیبانی امور دام  نسبت به خرید از دامداران و ذخیره سازی گوشت قرمز در حال اقدام است و گوشت مازادی که تولید می‌شود در ایامی که مورد نیاز و ضروری باشد برای تنطیم بازار استان به بازار تزریق می‌شود. 

فضلی گفت: در یکی دو ماه گذشته قیمت گوشت قرمز قیمت ثابت بوده و افزایش قیمت نداشته ایم و با توجه به میزان  کشتار روزانه ومیزان  دام عرضه شده جهت کشتار در میدان عرضه دام به نظر مشکل خاصی نداشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار