کد خبر: ۱۰۱۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲ 29 November 2021
به گزارش تابناک همدان ، علی سنجربگی مدیرعامل  جمعیت هلال احمر در دیدار با معاون سیاسی استاندار همدان با اشاره به ماموریت‌های انجام‌شده در معاونت امداد و نجات، طرح‌های معاونت جوانان، پروژه‌های معاونت داوطلبان و خدمات ارائه شده در معاونت درمان و توانبخشی، گزارشی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان در شش‌ماهه اول سال را ارائه نمود.

 وی رویکرد هلال‌احمر را رویکرد خود امدادی و تربیت نیرو‌های زبده در مناطق مختلف عنوان نمود و خاطرنشان کرد در رویکرد خود امدادی مربیان هلال‌احمر در روستا‌ها و مناطق دورافتاده افراد را آموزش می‌دهند به‌نحوی‌که خود افراد منطقه در لحظات اولیه حوادث، امدادرسانی به خود و نزدیکان خود را تا رسیدن نیرو‌های امدادی شروع نموده و امدادگران لحظات طلایی باشند.

 سنجربگی در ادامه به کار‌های شاخص این جمعیت منجمله راه اندازی و تاسیس ۱۷۴ خانه هلال اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان سریع الاحداث در داخل بیمارستان بعثت جهت کمک و یاری کادر درمان در موج پنجم و ششم و نیز تشکیل پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و انجام واکسیناسیون در ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان همدان و اجرای طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان و آبرسانی به شهرستان سیب وسوران از دیگر اقدامات شاخص این جمعیت در ۶ماه اول ۱۴۰۰ بود.

در ادامه معاون امنیتی سیاسی استاندار همدان نیز با اشاره به این مطلب که هلال‌احمر یعنی بالا بردن تاب آوری، خاطرنشان کرد هرچه تاب آوری از لحاظ کاربردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... بالا رود گرفتاری در زمان بحران کاهش می‌یابد و این باید در دستور کار ادارات عضو کار گروه بحران قرار گیرد.

 مهدی باب‌الحوائجی به مراحل قبل، حین و بعد از بحران اشاره نمود و گفت آموزش جزو مراحل قبل‌از بحران است که باعث می‌شود خیلی از مواردی که در زمان بحران اتفاق می‌افتد کاهش پیدا کند و آموزش می‌تواند سرمایه‌گذاری بسیار خوبی برای پیشگیری از آسیب‌های مختلف در بحران‌ها باشد.

لازم به ذکر است در این دیدار پیرامون حوادث شایع در استان، لزوم آموزش‌های همگانی، تاب آوری و آمادگی مقابله و پاسخ‌گویی به انواع حوادث، روز جهانی داوطلب و اجرای برنامه نکوداشت استاد غروی امدادگر نمونه جهانی در همدان بحث و گفتگو شد.
منبع: روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار