امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی، گفت: ایثار، مجاهدت و تلاش امثال شهید همدانی موجب برقراری و تحکیم عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا شده است.
کد خبر: ۹۹۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ 07 October 2021
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی، گفت: ایثار، مجاهدت و تلاش امثال شهید همدانی موجب برقراری و تحکیم عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا شده است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، آیت الله "حبیب الله شعبانی موثقی" روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی، افزود: این سربلندی و عزت محصول پایبندی افراد به تعهدشان با خداست و عمل به این تعهد مایه عزت، سربلندی، اقتدار و افتخار کشور شده است.

وی با بیان اینکه شهید همدانی و امثال این شهید بزرگوار در دامن یک ملت نجیب رشد کردند، اظهار داشت: کمتر ملتی را پیدا می‌کنید در عالم که این تعداد آدم نجیب داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نتیجه یک کار فرهنگی و تلاش برای استمرار آن است، تصریح کرد: در میدان نبرد نگاه فرهنگی همدانی‌ها و انقلابیون غلبه دارد و به همین دلیل در عرصه مبارزه با تکفیری‌ها هم این نگاه فرهنگی مشهود و ملموس است.

وی با اشاره به تعهد ملت ایران به ولایت امام رضا (ع)، افزود: نظام جمهوری اسلامی از آغاز قیام امام خمینی (ره) برای خود یک مسئولیت فرهنگی تعریف کرد چراکه پایه و اساس حرکت امام راحل توجه به مسایل فرهنگی بود.

آیت الله شعبانی با تاکید بر لزوم توجه به مسایل فرهنگی، گفت: توجه به فرهنگ در ارکان نظام جمهوری اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه انقلاب اسلامی برای کار فرهنگی شکل گرفت.

به گزارش ایرنا، آیین ویژه ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج حسین همدانی امروز و با حضور مسئولان ملی و استانی در گلزار شهدای شهر همدان برگزار شد.

سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۱۶ مهر سال ۱۳۹۴ حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.

پیکر این شهید والامقام عصر ۱۹ مهر ماه وارد استان شد و ۲۰ مهر ۱۳۹۴ با حضور فرمانده وقت سپاه پاسداران و شمار زیادی از فرماندهان نظامی و انتظامی، همرزمان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمع کثیری از اهالی استان همدان تشییع شد.

پیکر شهید همدانی به علت علاقه وی به مرحوم آیت الله موسوی امام جمعه اسبق همدان در جوار مزار این بزرگوار به خاک سپرده شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار